graziella belly bottom

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
Ellenh
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2015, 14.31

graziella belly bottom

Bericht door Ellenh »

Hallo,
Ik heb laatst een fiets gekocht waar ik zeer weinig over gevonden krijg enkel dat deze in Italië gemaakt werd dus met zoemtoon graziella bicicletta vond ik wel iets op Google maar niet hoe en wat.
mijn vraag voornamelijk; weet iemand waar het kind- zadel moet zijn? Voor of achter van beide vind ik een foto dus het is mij niet duidelijk hoe het echt hoort.
Ook de trappers zijn apart en had ikzelf niet eerder gezien. Iemand enig idee wat daar precies de bedoeling van is?
Verder is alle bijkomende informatie welkom

alvast bedankt voor het meedenken!
Groet Ellen
Bijlagen
2015-11-13-18-26-03.png
2015-11-13-18-26-03.png (1.3 MiB) 5748 keer bekeken
2015-11-13-18-25-15.png
2015-11-13-18-25-15.png (780.41 KiB) 5748 keer bekeken
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: graziella belly bottom

Bericht door maartenB »

ik meen me te herinneren dat het een soort knuffelfiets is. een gadget. Zeldzaam ook.

Wat bedoel je met kind-zadel? de achterste persoon steekt zijn voeten onderin de pedalen, waar de voorste zijn voeten bovenop zet! :lol:
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Ellenh
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2015, 14.31

Re: graziella belly bottom

Bericht door Ellenh »

Zover ik begreep was het om samen met je kind te fietsen.
Maar ik heb het geprobeerd met mijn zoontje voorop en inderdaad dat is knuffelen geblazen want was hij groter geweest dan had ikzelf niets meer kunnen zien denk ik en als ik zelf voorop zit . Zitten de trappers wel erg ver naar achteren om goed rond te kunnen draaien. Dit hoort dus zo?
Dan mijn vraag of het stuur dus zo hoort als op de foto? De voorste stuurt?
Ik weet niet of die bijeenkomst zo aan mij besteed is, maar mocht ik deze mooi gerestaureerd krijgen en hij is inderdaad zo zeldzaam als u zegt, zou ik het wel super vinden m daar te kunnen laten zien
Otto64
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 apr 2012, 09.44

Re: graziella belly bottom

Bericht door Otto64 »

Dit model van Graziella heb ik ook nog nooit gezien, maar verbaast mij niet. De fabrikant, Teodoro Carnielli, heeft een eindeloze reeks modellen op zijn naam staan: racefietsen onder de merknaam Bottecchia (Tourwinnaar 1924) en bijvoorbeeld de Trombonino, een fietsje met 20" wielen en een in- en uitschuifbaar frame zoals een trombone: dubbele framebuis (naast elkaar) met een lus rond het balhoofd, merknaam Teruzzi (groot Italiaans zesdagencoureur). De Graziella, eerste model in 1963, had de merknaam Brigitte Bardot moeten krijgen. Zij heeft wel een fotosessie gehad waarbij ze de Graziella uit de kofferbak van haar Rolls-Royce haalde, maar werd het niet eens over de royalty voor het gebruik van de naam. idem Salvador Dali. Diverse Graziella modellen volgden, waaronder ook enkele tandems. Kasper Hanenbergh (met echtgenote) hebben de Utrechtse tandemtocht dit jaar op een Graziella vouwtandem gereden, en hij heeft denk ik nog pijn in zijn lijf van het loodzware gedrocht. Dapper wel. Bijgaand een foto van 2 dappere dames, Ettelgem, juli 2015.
Bijlagen
tandemAenR.jpg
tandemAenR.jpg (2.18 MiB) 5722 keer bekeken
Ellenh
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2015, 14.31

Re: graziella belly bottom

Bericht door Ellenh »

Bedankt voor de extra informatie!
Zoals ik begrijp waren het aparte modellen die deze meneer dus maakte en waren ze ook snel weer uit de gratie (zoals met gadgets meestal het geval is.)
Maakt hem voor mij alleen maar bijzonder :D
Plaats reactie