Gazelle sport licht

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gazelle sport licht

Bericht door de rode »

leuke fiets ! mooie kleur ook ,beetje jammer van de eerdere ,,verbouwingen ,, maar dat zie je wel meer met dit type fietsen
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: Gazelle sport licht

Bericht door berkers41 »

Hoera! Eindelijk een groene Gazelle Sport SUPER licht. Zowat de enige kleur die ontbreekt in mijn verzameling Gazelle Sport Superlicht.
@ R van Laar: Kijk op de link of kom beter: kom de fiets eens showen in Koningslust.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle sport licht

Bericht door asterduc »

R. van Laar schreef:Vandaag een Gazelle sport super licht in handen gekregen. Hij is nogal omgebouwd met modernere suntour cyclone derailleurs, zadel, een sugino cranckstel en moderne trappers. Ik heb er al een iets ouder stuur erop gezet en probeer hem weer een beetje terug in oude uitvoering te brengen.
Het oude reynolds stickertje is nog een beetje zichtbaar.
mooie fiets hoor.
Als je dat wenst is hij redelijk eenvoudig terug origineel te maken.
Standaard stond daar een 4 speed Huret Alvit op.
Het trapstel zou dan de gewone stalen versie zijn, zoals op bijna elke Gazelle sport fiets staat.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
R. van Laar
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 jun 2014, 18.24
Locatie: Eindhoven

Re: Gazelle sport licht

Bericht door R. van Laar »

Ik heb gisteren een hele rit met de fiets gemaakt. Ondanks dat hij erg goed rijdt en schakelt heb ik toch maar besloten om hem weer naar origineel terug te brengen. Maar één vraagje, ik ben nooit gecharmeerd geweest van de werking van die altenburger remmen, zouden mafacs ook kunnen? Ik zag verder dat er een gat voor een bevestiging van een standaard was, dat zal waarschijnlijk die standaard met dat gazelleplaatje zijn?
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gazelle sport licht

Bericht door Durabo88 »

Altenburger vind ik altijd een beetje een budget remmetje. Weinmann is meest gangbaar in 810, maar ook niet optimaal. De 999 is erg goed, dat is een soort Mafac.
Sportief fietsend!
Plaats reactie