Vael Ouwe tocht Dieren

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
VelpArnhem

Vael Ouwe tocht Dieren

Bericht door VelpArnhem »

Vael Ouwe organisatie Dieren zoekt deelnemers met klassieke fietsen i.v.m. 40- jarig jubileum. Zie; http://www.vaelouwe.nl/

Retrotocht
In het kader van ons 40-jarig jubileum dit jaar willen we graag ook een retrotocht organiseren als onderdeel van de Vael Ouwe.
Bij de opening van de nieuwe Gazellefabriek vorig jaar bleek dat een enorm succes. Daar haken wij als organisatie van de Vael Ouwe graag op in.
In samenwerking met medewerkers van Gazelle zijn we met de voorbereidingen gestart.
Bij deze maken we u daar nu alvast op attent:
- zaterdag 11 juni 2016.
- Gazelle-racefietsen uit periode 1970 -1980
Nadere mededelingen over organisatie, inschrijven en kosten volgen zo spoedig mogelijk.
Wij hopen op een grote deelname.

40e Vael Ouwe,
fietstoertocht over Posbank & Veluwe
zaterdag 11 juni 2016, Dieren
van harte welkom!

• Een jubileumjaar. We maken daar een feestje van !
• Vael Ouwe; een echte klassieker
• Iedere deelnemer ontvangt unieke jubileummedaille!
(zolang de voorraad strekt)
• Routes wegens groot succes in 2015 onveranderd
• Uitstekende verzorgingsposten

Bij de start:
- ruim en gratis parkeren
- douche- en omkleedfaciliteiten
- Scan & Go
Na de finish:
- terras, tapbier, barbecue en…muziek!

Vael Ouwe: een ware belevenis!
Voor alle info: http://www.vaelouwe.nl

Parcoursinfo
De Vael Ouwe fietstoertocht leidt door één van de mooiste natuurgebieden in één van de mooiste fietsprovincies van Nederland!
De routes leiden voor het grootste gedeelte over de Veluwe en door het Nationaal Park Veluwezoom.
Het park is het oudste Nederlandse nationale park en eigendom van de Vereniging voor Natuurmonumenten.
In 2011 is het 100-jarig bestaan van het park gevierd.
Het heuvelachtige park kent een gevarieerd natuuraanbod en is één van de grootste aanééngesloten natuurgebieden van ons land. Het zuidelijkste randje, dichtbij Dieren en Rheden, is het meest heuvelachtig met de bekende Posbank als één van de hoogste punten.
De Vael Ouwe levert je als deelnemer mooie streken: bossen, heidevelden, zandverstuivingen maar ook landgoederen met landbouwgronden.

Als organisatie van de Vael Ouwe streven we ernaar om u na deze sportieve prestatie in een prachtig landschap bij de finish met tevredenheid op uw gezicht weer terug te zien bij de finish.
Bijlagen
grijs.jpg
grijs.jpg (372.86 KiB) 10086 keer bekeken
DSC_2184a.jpg
DSC_2184a.jpg (988.63 KiB) 10086 keer bekeken
2016-02-16_234430.png
2016-02-16_234430.png (1.2 MiB) 10086 keer bekeken
maartenB

Re: Vael Ouwe tocht Dieren

Bericht door maartenB »

Leuk idee. Maar dus niet voor Gazelle racefietsen uit de jaren 60, of Champion Mondials uit de jaren 80? Tijdspanne van 10 jaar maakt het wel heel beperkt.
En ook niet voor andere merken stalen racefietsen?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
VelpArnhem

Maarten,

Begrijpelijke reactie. Heb ook na aankondiging gelijk de org. zelfde reactie gegeven. Ik kreeg terug dat men de leeftijdsgrens vanaf jaren 70 gaat herberaden. Tevens heb ik aangegeven een kortere route te maken voor antieke toerfietsen. De Vael Oude is tenslotte maar 1 keer 40 jaar!

Groeten,

Jan
Bijlagen
blauw.jpg
blauw.jpg (142.97 KiB) 10022 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

niks mis met 50 km hoor, dat rijden we wel!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
VelpArnhem

Nieuws van de Vael Ouwe tocht

Van de organisatie

De Vael Ouwe en deelnemers met klassieke fietsen
.
De Gazelle Retro Fietstoertocht ziet de organisatie als activiteit om het jubileum luister bij te zetten. De fietsen van weleer slaan een brug tussen de Vael Ouwe van toen en de Vael Ouwe van nu. In het verlengde hiervan ziet de organisatie klassieke rijders als gasten, de deelname is dan ook gratis! Deelnemers hoeven zich dus niet in te schrijven maar moeten zich wel aanmelden.

Aanmelden gaat als volgt:
mail naar info@vaelouwe.nl: deelnemer Gazelle Retro Fietstoertocht, achternaam, type en bouwjaar fiets. De org. wil graag weten hoeveel deelnemers ze kunnen verwachten.

Deelnemers beschikken over een Gazelle racefiets uit de periode 70-80 of ouder.
Iedere deelnemer krijgt bovendien de unieke herinneringsmedaille aangeboden als blijk van waardering. Deel dit bericht!

Over het programma volgt nog nadere informatie. De (tijd-)planning hangt mede af van de rol die Gazelle hierin wil of kan gaan spelen. De 50km is de kortste uitgepijlde afstand. Er kunnen misschien nog kortere routes komen voor GRF-deelnemers. Hierover volgt nog bericht.

Iedereen kan individueel of in groepsverband, afhankelijk van de grootte, gaan fietsen.
Indien er nog behoefte is om onderdelen/ materialen te koop aan te bieden, dan kan dit.

Organisatie Vael Ouwe, Dieren.
VelpArnhem

Helaas nog maar weinig opgaven, 4x!, voor de Vael Ouwe tocht in Dieren. Deelname voor de sportieve Gazelle fiets van de jaren 80/70 en ouder. Gratis deelname. De racefietsen van weleer slaan een brug tussen de Vael Ouwe van toen en de Vael Ouwe van nu.
In het verlengde hiervan zien we jullie als onze gasten, deelname is dan ook gratis. Deelnemers hoeven zich dus niet in te schrijven maar moeten zich wel aanmelden.
Aanmelden gaat als volgt:
mail naar info@vaelouwe.nl: deelnemer Gazelle Retro Fietstoertocht, achternaam en type racefiets.
http://www.vaelouwe.nl/
Bijlagen
2016-02-16_234430.png
2016-02-16_234430.png (1.2 MiB) 9877 keer bekeken
2016-03-30_015636.png
2016-03-30_015636.png (191.87 KiB) 9877 keer bekeken
EmPeHa

Bericht door EmPeHa »

Ik heb mij even aangemeld om hier te kunnen reageren. Begrijp ik het goed dat ik mij nu toch kan inschrijven met mijn Gazelle champion mondial uit 1988? Na het eerste bericht op Facebook was ik enthousiast om deel te nemen. Daarna las ik echter dat de fiets uit de jaren 70 of ouder moest stammen en heb ik het verder niet echt meer gevolgd. Vorig jaar heb ik ook deelgenomen aan de rit naar de fabriek tijdens de open dag.
Ik denk dat er dan nog wel een paar liefhebbers zijn die willen deelnemen.
VelpArnhem

EmPeHa schreef:Ik heb mij even aangemeld om hier te kunnen reageren. Begrijp ik het goed dat ik mij nu toch kan inschrijven met mijn Gazelle champion mondial uit 1988? Na het eerste bericht op Facebook was ik enthousiast om deel te nemen. Daarna las ik echter dat de fiets uit de jaren 70 of ouder moest stammen en heb ik het verder niet echt meer gevolgd. Vorig jaar heb ik ook deelgenomen aan de rit naar de fabriek tijdens de open dag.
Ik denk dat er dan nog wel een paar liefhebbers zijn die willen deelnemen.
EmPeha, goed gedaan. Ik heb destijds bij de organisatie al aangegeven laat de tachtigers ook mee rijden! Dus dat kan, leuk!
VelpArnhem

Uitnodiging retrotocht 11 juni 2016

Gazelle Retro Fietstocht
40e Vael Ouwe, zaterdag 11 juni 2016

UITNODIGING

In het kader van ons 40-jarig jubileum dit jaar willen we graag ook een retrotocht organiseren als onderdeel van de jubilerende Vael Ouwe.
Bij de opening van de nieuwe Gazellefabriek vorig jaar bleek dat een enorm succes. Daar haken wij als organisatie van de Vael Ouwe graag op in.
In samenwerking met medewerkers van Gazelle zijn we met de voorbereidingen gestart.
Bij deze maken we u daar nu alvast op attent:

Gazelle-racefietsen uit periode 1970 -1980 en ouder;
deelname is gratis;
iedere deelnemer gratis medaille als herinnering;
nadere mededelingen over organisatie volgen zo spoedig mogelijk;
inschrijven via info@vaelouwe.nl

Bij de start:

ruim en gratis parkeren;
douche- en omkleedfaciliteiten.

Na de finish:

terras, tapbier, barbecue en…muziek!

Wij hopen dat veel Gazelle-retrofietsers ons jubileum komen opluisteren met hun aanwezigheid.

Vael Ouwe: een ware belevenis!
Voor alle info: www.vaelouwe.nl
© 2016 Vael Ouwe,
Mogelijk heeft u interesse in deze activiteit

Ons adres is:
Vael Ouwe
Koningin Julianalaan 31
Dieren, Ge 6951 AL
Netherlands
gazelleer

Vael Ouwe vs. Retro Ronde

Bericht door gazelleer »

Leuk, maar een beetje beroerde timing. In hetzelfde weekend als de Retro Ronde...
Zal echter al wel langer op de NTFU kalender hebben gestaan op deze datum.
Plaats reactie