achtertandwiel 32 of 33 tands

Plaats reactie
Frankyboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2016, 14.54

achtertandwiel 32 of 33 tands

Bericht door Frankyboy »

Hallo,

Ik heb een oude bakfiets gerenoveerd maar hij trapt een beetje zwaar.

Nu heb ik dit achtertandwiel:
28 tanden
dikte 4mm
asgat 48mm
4x bevestigingsgat, afstand horizontaal 45 of 46mm.

Deze wil ik dus vervangen met een tandwiel met 32 of 33 tanden.

Ik heb al bijna overal gezocht maar het is blijkbaar moeilijker te vinden dan ik dacht. Weet iemand waar ik aan zo'n tandwiel kan komen?

Herkent iemand zo'n bakfiets (zie bijlage) qua producent/jaartal? (zie foto)

groetjes,

Frank
Bijlagen
20150913_164454[1].jpg
20150913_164454[1].jpg (4.64 MiB) 2731 keer bekeken
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: achtertandwiel 32 of 33 tands

Bericht door de rode »

erg mooie fiets maar waarom zet je zo,n ielig sport bagagedragertje op een bakfiets waar je toch weet - ik - hoeveel in kan vervoeren ? ook het zadeltje lijkt meer op dat van een wielrenfiets ; je kunt beter een goed leren brugzadel monteren waar je het gewicht wat je moet verplaatsen stevig zittend in beweging kan brengen alleen al daarom trapt ie misschien zwaarder :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: achtertandwiel 32 of 33 tands

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Je kunt kijken of je van Nijland onderdelen kunt vinden. Die bakfietsen hebben een 1:1 overbrenging. Of anders een crankstel ervan, mits die past. Al zou ik niet weten waar je losse onderdelen kunt kopen.

Maar 28 tands te weinig? Dan trap ik me een ongeluk als ik een beetje vaart wil maken.
Frankyboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2016, 14.54

Re: achtertandwiel 32 of 33 tands

Bericht door Frankyboy »

de rode schreef:erg mooie fiets maar waarom zet je zo,n ielig sport bagagedragertje op een bakfiets waar je toch weet - ik - hoeveel in kan vervoeren ? ook het zadeltje lijkt meer op dat van een wielrenfiets ; je kunt beter een goed leren brugzadel monteren waar je het gewicht wat je moet verplaatsen stevig zittend in beweging kan brengen alleen al daarom trapt ie misschien zwaarder :lol:
hij is leuk hoor. Het bagagedragertje zat er al op gelast dus heb ik dat zo gelatenen het zadel is al lang vervangen door een leren zadel :mrgreen:
Plaats reactie