Gazelle Cheetha
-
Re: Gazelle Cheetha
Cheetha under construction
Inmiddels is alles uit elkaar en bijna ontroest. Het opbouwen is alweer begonnen.
Vraag; Wie heeft de chromen kettingkastplaat op schap of in een kist liggen ter overname, of desnoods de kettingkast inclusief plaat? Het gat meet 19,5 cm. Er schijnen schuifjes aan te moeten zitten ter bevestiging.
Inmiddels is alles uit elkaar en bijna ontroest. Het opbouwen is alweer begonnen.
Vraag; Wie heeft de chromen kettingkastplaat op schap of in een kist liggen ter overname, of desnoods de kettingkast inclusief plaat? Het gat meet 19,5 cm. Er schijnen schuifjes aan te moeten zitten ter bevestiging.
- Bijlagen
-
- c1.jpg (108.85 KiB) 5307 keer bekeken
-
Wie het weet mag het zeggen. Ik ben op zoek naar de juiste kleurbus voor de Gazelle Cheetha?
- Bijlagen
-
- 2016-06-20_232218.png (84 KiB) 5290 keer bekeken
-
- 2016-06-20_232029.png (18.78 KiB) 5290 keer bekeken
-
- 2016-06-13_230605.png (70.52 KiB) 5290 keer bekeken
-
- 2.jpg (133.97 KiB) 5290 keer bekeken
Wat wellicht een optie is; een onderdeel in de door u gewenste kleur meenemen naar een goede automaterialenzaak en vergelijken met de spuitbussen autolak.
Als men het (bijna) complete gamma kleuren verkoopt, zal er ongetwijfeld één erg dicht in de buurt komen.
Oude lak in kleur is bijna altijd iets verschoten van tint.
De autolakken hebben heel handig de dop in kleur gespoten.
Indien men het toestaat, één en ander nog even buiten in het daglicht controleren, want TL licht verandert het kleurbeeld nogal!
Als men het (bijna) complete gamma kleuren verkoopt, zal er ongetwijfeld één erg dicht in de buurt komen.
Oude lak in kleur is bijna altijd iets verschoten van tint.
De autolakken hebben heel handig de dop in kleur gespoten.
Indien men het toestaat, één en ander nog even buiten in het daglicht controleren, want TL licht verandert het kleurbeeld nogal!
-
Hendrik,
Goede optie. Ik ga nog even naar mijn Gazelle hofleverancier. Wellicht hebben zij connecties via Gazelle over het kleurnummer. De spuitbusjes lijken er op maar of ze kloppen? Wellicht weten de Gazelle mannen op het forum nog iets?
Jan
Goede optie. Ik ga nog even naar mijn Gazelle hofleverancier. Wellicht hebben zij connecties via Gazelle over het kleurnummer. De spuitbusjes lijken er op maar of ze kloppen? Wellicht weten de Gazelle mannen op het forum nog iets?
Jan
vroeger waren er wel bij gazelle dealers spuitbusjes te krijgen met gazelle logo erop in diverse kleuren maar ja ; zie er nog maar een te vinden die dat in de juiste kleur heeft staan ....
-
Gazelle in Dieren gebeld.
Men stond mij goed te woord. De telefoniste kon zo waar een Cheetha uit de computer toveren. Opvallend waren de toch crème kleurige banden! Verder klopte het plaatje van alle aanwezige opties. De kleur van levering; Bruin en groen metallic. Deze Cheetha lijkt donkergroen metallic. Het groene spuitbusje is in bestelling.
Men stond mij goed te woord. De telefoniste kon zo waar een Cheetha uit de computer toveren. Opvallend waren de toch crème kleurige banden! Verder klopte het plaatje van alle aanwezige opties. De kleur van levering; Bruin en groen metallic. Deze Cheetha lijkt donkergroen metallic. Het groene spuitbusje is in bestelling.
-
Chromen kettingkastplaat gevonde, met een fiets er omheen. Het gaat hierbij om een 28 inch Juncker damesfiets uit ongeveer dezelfde tijd. Na wat rondzoeken blijkt er vrij weinig info over Juncker te vinden, laat staan goede afbeeldingen. Weer een project. Zeldzame fiets? Opvallend is dat de fiets duidelijk met plaatje en naam aangeeft een Juncker te zijn, maar dat Gazelle alle Gazelle tekens over al en nergens op de fiets heeft laten zetten. Een Juncker/ Gazelle dus! Zijn deze er nog wel?
- Bijlagen
-
- 2016-06-25_143811.png (925.6 KiB) 5253 keer bekeken
nee, niet zeldzaam. Juncker was in de jaren 70 in bezit van Gazelle. Die heeft de fabriek gesloten (het hele verhaal staat denk ik wel op Rijwiel.net?) en is de Gazelle fietsen net iets goedkoper afgewerkt als Junckers gaan produceren. Mijn zoon heet er een tijdje een gehad, een onding, alles ging achter elkaar stuk.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
De Cheetha en de Juncker damesfiets, komen uit dezelfde periode. Na veel zoekwerk kom je weinig tegen over deze modellen!?
Het lijkt net als met de auto's uit de jaren 70 en 80 te gaan, zwaar onder gewaardeerd en soms zeldzamer dan menig jaren 50 fiets. Moet toegeven net als met de auto's, jaren 70 en 80 minder van kwaliteit. Je komt deze typen bijna niet meer tegen in de massale stedelijk/ stations fietsenrekken.
Het lijkt net als met de auto's uit de jaren 70 en 80 te gaan, zwaar onder gewaardeerd en soms zeldzamer dan menig jaren 50 fiets. Moet toegeven net als met de auto's, jaren 70 en 80 minder van kwaliteit. Je komt deze typen bijna niet meer tegen in de massale stedelijk/ stations fietsenrekken.
Mmmmm, je kunt daar heel veel over zeggen. Ik heb het idee dat de rekken op het station hier in Tilburg nog wel veel van die 70-er jaren fietsen bevatten. Punt is dat de fietsenindustrie niet op zijn hoogtepunt was, dat iedereen na de overnames van de jaren 60 overal stickers van andere (ooit roemruchte) merken op ging plakken en dat de kwalitit van het staal, de afwerking door de fabrieke en zelfs van de SA naven slecht was.
Of dat nou ooit verzamelwaardig wordt, na de prachtige golf sportieve fietsjes uit de jaren 50-60 en de statige oma/opafietsen van de 70 jaar daarvoor?
Of dat nou ooit verzamelwaardig wordt, na de prachtige golf sportieve fietsjes uit de jaren 50-60 en de statige oma/opafietsen van de 70 jaar daarvoor?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net