Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door asterduc »

misschien dat er onder de chroom vonkkroon een groene kleur tevoorschijn komt, of ergens in het brackethuis of de binnenkant van de kettingkast, dan zouden we kunnen aannemen dat hij ooit groen was.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door Elibert van Dalen »

dat gaat uitkomst bieden van de originele kleur, hoe dan ook het word een mooi ding als hij aangepakt is.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door maartenB »

Leuk Ed, dat is echte fietsen archeologie!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Aad Streng
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2012, 15.41

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door Aad Streng »

asterduc schreef:
Chiel fietst schreef: ik heb ook nog een los frame van deze fiets op de beurs gezien.
mvrgr. Chiel
dat klopt Chiel,
de verkoper had er inderdaad nog één, weliswaar zonder wielen en zo'n jaartje of 4 jonger. Het kettingscherm en het verbindingsstuk tussen bovenbuisjes en zadelbuis waren bij dat frame iets anders. Het zijn nu net die 2 details die mij zo charmeerde aan het exemplaar dat ik heb gekocht.
Ik meen dat het andere frame tegen het einde van de beurs nog geen koper had gevonden. Mocht iemand interesse hebben dan is de naam van de verkoper wel te achterhalen.
Ed,
Dat is toch bijzonder dat Gazelle over een periode van 4 jaren die fietsjes heeft gemaakt. (Wat is het framenummer van het vier jaar jongere fietsje?)Gezien de verschillende kleuren is het ook mogelijk dat de fietsjes rechtstreeks aan verkeerstuinen zijn geleverd, zonder de directe link naar Shell. Het enthousiasme voor verkeerstuinen was in die jaren groot, zoals Herbert in zijn artikel schreef.
Groet,
Aad.
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door Maarten Waarlé »

Ik vond vandaag een plaatje van de voormalige verkeerstuin in Eindhoven.
Het lag in het Genneper park vlak bij waar nu het prehistorisch dorp is gevestigd. Ik meen dat het ook ooit eens een helikopter vliegveld is geweest.
Verkeerstuin Ehv
Verkeerstuin Ehv
34949a.jpg (419.91 KiB) 6806 keer bekeken
Zwart-wit opname maar ik zou denken dat de groene kleur hier het meest waarschijnlijk is.
Ik heb hier als kind vanuit school ook nog rond gereden. We vochten natuurlijk om de
trapauto`s (sommige leken op een dafje) maar ik herinner me ook wel dat ik er gefietst heb. Of dat zo`n Gazelle was??

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door asterduc »

Aad Streng schreef:Dat is toch bijzonder dat Gazelle over een periode van 4 jaren die fietsjes heeft gemaakt. (Wat is het framenummer van het vier jaar jongere fietsje?)
Aad, ik dacht 2.1xx.xxx dat zou dan 1967 zijn geweest. Misschien is het nog te achterhalen want ik vermoed dat deze niet was verkocht. Het model was in ieder geval een ietsje afwijkend.
Maarten Waarlé schreef:Ik vond vandaag een plaatje van de voormalige verkeerstuin in Eindhoven.
Zwart-wit opname maar ik zou denken dat de groene kleur hier het meest waarschijnlijk is.
dat is een leuke foto Maarten, dat je toen al interesse had in die fiets, of was het eerder om die meiden te doen? :D . Donkergroen lijkt me hier inderdaad het meest voor de hand liggend.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door maartenB »

en dat lijken me de fietsjes zoals er nog een los frame op de beurs stond. Toch?

Sta jij daar zelf op, Maarten? met al dat haar? :o
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door asterduc »

maartenB schreef:en dat lijken me de fietsjes zoals er nog een los frame op de beurs stond. Toch?
goed opgemerkt Maarten.
De verbinding bovenbuis - zadelbuis lijkt inderdaad meer op zo'n vlak verbindingsplaatje ipv op een vorkkroon.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gazelle verkeerslesfiets uit 1964

Bericht door Maarten Waarlé »

Nee Dat ben ik niet op die foto. Maar het had zomaar kunnen zijn. Hadden we niet allemaal van dat lange haar toen?

En dat van die meiden dat klopt ook Ed!

Groeten,
Maarten
Plaats reactie