Vraag over Fongers Champion

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
DOPterreur
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2016, 14.13

Vraag over Fongers Champion

Bericht door DOPterreur »

Hallo,

Na wat ronu te hebben gezocht voor een fiets of frame voor mijn volgende fixed gear project ben ik gestuit op een Fongers Champions framen. Eindelijk een voor mij geschikte maat.
Nu is mijn vraag wat voor een buizen zijn gebruikt voor dit frame?

Ik rij nu op een RIH Luxe met ik denk Reynolds 531 buizen. Zal dit frame veel meer wegen dan wat ik nu heb?

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Vraag over Fongers Champion

Bericht door maartenB »

of het veel meer weegt weet ik niet, maar Fongers was in de tijd van jouw frame gewoon een plakmerk geworden (de fabriek bestond niet meer) en het zullen gewone stalen buizen zijn.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Vraag over Fongers Champion

Bericht door marco verbaant »

Wij noemen dat ook wel eens gekscherend een gaspijpenfiets. ;) Desalniettemin zijn dit wel leuke frames om inderdaad voor een fixie project te gebruiken. Veel plezier en succes.
klassiekeracefiets
Berichten: 42
Lid geworden op: 5 feb 2013, 21.14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag over Fongers Champion

Bericht door klassiekeracefiets »

Hoeveel een frame weegt kun je eenvoudig bepalen met behulp van een weegschaal.

Je kunt eventueel jezelf met beide frames wegen op een personenweegschaal als het lastig is om het frame los op een weegschaal te krijgen. Het verschil tussen de beide metingen is dan het verschil in gewicht tussen de twee frames.
Plaats reactie