Beste Forumleden, mijn gazelle herenfiets uit 1931 is toe aan een nieuwe trapas. Het laatste onderdeel van de fiets dat vernieuwing nodig heeft. In de bijgaande fotos staan de afmetingen genoemd. De cups lijken nog goed te zijn maar iemand die nieuw heeft dan graag.
Afmetingen van de trapas zijn 130 mm x 20 mm diameter in het midden, op draad 17mm en op uiteinden 16mm. De inwendige maat van de cups waar de afsluiting van de kogeltjes in draait is 40mm. De dikte van deze afsluiting is 10mm aan één kant en 12 mm aan de kant waar de afsluiting vast zit op de trapas.
Hopelijk heeft iemand nog een goede trapas met deze maten
Trapas gezocht voor Gazelle uit 1931
Trapas gezocht voor Gazelle uit 1931
- Bijlagen
-
- de trapas
- Picture1.jpg (152.89 KiB) 4000 keer bekeken
Re: Trapas gezocht voor Gazelle uit 1931
Hallo Novo Bike
De trapas op de foto is een trapas van Juncker JCR { Juncker en Co Rotterdam } toen het nog in Rotterdam zat .
Een Juncker trapas dus en de kans is groot als je de onderdelen schoon maakt dat je hierop ook het productie jaar van de trapas aantreft .
De trapas op de foto is een trapas van Juncker JCR { Juncker en Co Rotterdam } toen het nog in Rotterdam zat .
Een Juncker trapas dus en de kans is groot als je de onderdelen schoon maakt dat je hierop ook het productie jaar van de trapas aantreft .
- Bijlagen
-
- fiets spul 3 034.jpg (412.07 KiB) 3979 keer bekeken
Hi Mazell,
Ik heb de as goed schoongemaakt en even een zoom-in foto genomen maar ik kan geen jaartal ontdekken. Als jouw trapas dezelfde maten heeft dan is het toch goed? In dat geval neem ik hem graag van je over.
Ik heb de as goed schoongemaakt en even een zoom-in foto genomen maar ik kan geen jaartal ontdekken. Als jouw trapas dezelfde maten heeft dan is het toch goed? In dat geval neem ik hem graag van je over.
Hoi Novo-Bike
Dit is een oudere foto van de trapas van mijn Juncker uit 1927 .
Echter een trapas van Gazelle moet niet moeilijk te vinden zijn op beurzen vind je ze wel en mogelijk ook in Vianen je kan ook nog proberen bij plaatselijke oudere fietsenmakers .
Dit is een oudere foto van de trapas van mijn Juncker uit 1927 .
Echter een trapas van Gazelle moet niet moeilijk te vinden zijn op beurzen vind je ze wel en mogelijk ook in Vianen je kan ook nog proberen bij plaatselijke oudere fietsenmakers .