Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trapas

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
vin139
Berichten: 28
Lid geworden op: 7 dec 2016, 10.52

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door vin139 »

Maar mijn vork is 26,4 bij het schroefdraad dus dan is 1 1/8" weer te groot? Dat is waar ik steeds tegenaan loop, of de cups passen niet of de maat van de vork...

De verkoper zei overigens nogmaals tegen me dat het een echte Gazelle was, had er ook allerlei Gazelle onderdelen (rekjes e.d.) bij gehad destijds zei hij.

Mede dankzij de afwijkende afmetingen zat ik te denken, zou het niet kunnen zijn dat de vork niet bij het frame hoort? 26,4 op de vork en 33mm in het frame is gewoon een rare combi toch?
David H
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2016, 13.31

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door David H »

Ik kan mij ook vergissen hoor, had het gelezen en deed het uit mijn geheugen (qua trapas)
1 1/8 bij je voorvork klinkt ook als een puch maxi maat.
Qua handvatten moet je maar even zien. Het is wat je met jou fiets wil. Helemaal puur en origineel of gewoon fietsend. Als hij gewoon fietsend moet zijn kan je gewoon motor handvatten nemen. Enkel moet je dan 2 setjes kopen omdat de ene 1 inch is en de ander 1 1/8 is.
Maar ik vind dit ook maar uit als ik ga. Zo ver in verdiept ben ik ook niet
sjefke
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2015, 00.54
Locatie: Geleen

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door sjefke »

vin139 schreef:@Sjefke Heb je ook foto's van die onderdelen? Wellicht al ergens op het forum staan zelfs? Ik ben geïnteresseerd in het stuur en de spatborden en het balhoofdsetje, afhankelijk van de maat.
Wil je me via een PB je mail adres sturen? Ontvangen kan ik wel, versturen niet. Dan stuur ik je de fotoos door van de sturen.
Sjefke
vin139
Berichten: 28
Lid geworden op: 7 dec 2016, 10.52

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door vin139 »

Degene van wie ik het frame heb gekocht kijkt even of hij nog een andere vork heetf liggen. Het was mogelijk dat deze vork niet origineel was dus dat is ook lekker handig :oops: Hopelijk snel meer duidelijkheid over.

Ik wil de fiets wel een paar originele onderdelen meegeven, maar ik twijfel of ik de handvatten dan het meest belangrijk vind David. Maar ze moeten wel sowieso mooi zijn inderdaad. :) Ga het beslissen aan de hand van het stuur wat er op komt.
vin139
Berichten: 28
Lid geworden op: 7 dec 2016, 10.52

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door vin139 »

sjefke schreef:
vin139 schreef:@Sjefke Heb je ook foto's van die onderdelen? Wellicht al ergens op het forum staan zelfs? Ik ben geïnteresseerd in het stuur en de spatborden en het balhoofdsetje, afhankelijk van de maat.
Wil je me via een PB je mail adres sturen? Ontvangen kan ik wel, versturen niet. Dan stuur ik je de fotoos door van de sturen.
Sjefke
@Sjefke, ik kan geen PB sturen? Wat raar. Kan je de foto eventueel uploaden naar imgur oid en dan de link posten, is dat een idee?
sjefke
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2015, 00.54
Locatie: Geleen

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door sjefke »

[/attachment]
IMG_5058 kopie.jpg
IMG_5058 kopie.jpg (265.4 KiB) 7873 keer bekeken
Ok, ik zet de twee beste fotoos gewoon hier. Het idee was om de capaciteit van het forum niet teveel met afbeeldingen te belasten, ook al is het tot 500mb beperkt. Meer fotoos kan altijd nog. Je kunt me mailen op sjefsch apestaartje home.nl
Bijlagen
IMG_5060 kopie.jpg
IMG_5060 kopie.jpg (284.81 KiB) 7873 keer bekeken
vin139
Berichten: 28
Lid geworden op: 7 dec 2016, 10.52

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door vin139 »

Dank je sjefke! Ziet er goed uit. Die bovenste (of linker) lijkt me wel een mooie. Wat is de diameter van de stuurpen? Ik wacht helaas nog steeds op het balhoofd dus zeker nameten kan ik binnenkort pas.
sjefke
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2015, 00.54
Locatie: Geleen

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door sjefke »

vin139 schreef:Dank je sjefke! Ziet er goed uit. Die bovenste (of linker) lijkt me wel een mooie. Wat is de diameter van de stuurpen? Ik wacht helaas nog steeds op het balhoofd dus zeker nameten kan ik binnenkort pas.
22.0mm
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door maartenB »

Ik wil me niet met jullie handel bemoeien, maar het ging hier toch om een transportfiets? Die hebben volledig andere sturen.
Dik, breed, recht.
Bijlagen
Transportfiets klein okt 11 015.jpg
Transportfiets klein okt 11 015.jpg (112.16 KiB) 7836 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
vin139
Berichten: 28
Lid geworden op: 7 dec 2016, 10.52

Re: Onderdelen oude Gazelle gezocht: o.a. balhoofdset & trap

Bericht door vin139 »

Haha ja eens. En het hele project heeft een andere wending genomen. Ik heb een ander frame gekocht wat ik verder ga opknappen. Dit keer wel een echte Gazelle en inclusief balhoofdset, trapas, stuur en spatborden. Dus uiteindelijk nog een stuk voordeliger dan met dit kale frame ook. Wie weet knap ik deze ook nog wel op, en anders kan ik 'm altijd weer van de hand doen voor een zacht prijsje. Nieuwe foto's en updates van het projecten volgen als ik het frame binnen heb! :)
Plaats reactie