Hallo Theo,
Ik ga de twee gaatjes gebruiken om het verenband tegen het stuur te schroeven. Ik heb net zitten zoeken naar voorbeelden en zoiets gaat het worden.
Groeten,
Bart
Antieke fiets Sparkbrook safety
Re: Antieke fiets Sparkbrook safety
Ha nee, pag 15 had ik inderdaad niet gezien, ik verheug me erop je te ontmoeten , hopelijk op de tocht in Schilde.bartje schreef:Maarten, ik heb me grotendeels gebaseerd op de afbeelding uit de folder en de foto van de Sparkbrook die stond op de bicycleshow in Knavesmire. Alleen twijfel ik of de rem van deze fiets volledig origineel is. Het stuur staat vrijwel op zijn hoogste positie en kan niet naar beneden geplaatst worden omdat de bouten in de spiebaangleuf bovenaan staan. Ze hadden eigenlijk ergens onderaan in de gleuf moeten staan. Wat me ook opvalt is dat de zool ver van de band staat. De remhendel moet al een serieuze hefboom maken om de band te raken.
Ook heb ik een rekening gehouden met de constructie van de Rover fiets.
Het is een beetje koffiedik kijken hoe de rem er juist uitgezien heeft.
Heb je pagina 15 ook gezien?
Groeten,
Bart
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Antieke fiets Sparkbrook safety
grappig die remhendel ik heb er ook een paar maar dat werkt heel anders dit is weer iets heel anders
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Re: Antieke fiets Sparkbrook safety
Het verenband is op de finishing touch na klaar. Om de veerkracht voldoende sterk te maken, heb ik twee zaagbladen met zilversoldeer aan elkaar gesoldeerd.
Groeten,
Bart
Groeten,
Bart