Een 1957 Gazelle Sport Luxe vol raadsels

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
australman
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 jan 2013, 10.49
Locatie: provincie Groningen

Re: Een 1957 Gazelle Sport Luxe vol raadsels

Bericht door australman »

Dit soort fietsen hoort voor mij niet thuis op dit forum,
ook al is de basis o.k.


Hans
Koenraad
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017, 13.29

Re: Een 1957 Gazelle Sport Luxe vol raadsels

Bericht door Koenraad »

Je zou zeggen dat de voorvork incl. stuur is vervangen, misschien na een ongelukje, dat zou ook meteen verklaren waarom de fiets overgeschilderd is. zo,n vergroomd kapje is dacht ik niet zo te vervangen?
Ik heb wel belangstelling voor de oude witte banden,incl. velglint en binnenbanden! Mocht je verdere onderdelen wegdoen houd ik mij aanbevolen ivm het opknappen van een gazelle no1 die oud moet en roestig blijven lijken :) mob. tel: ..34194170
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Een 1957 Gazelle Sport Luxe vol raadsels

Bericht door de rode »

Spiff24 schreef:Nou, vorig jaar heb ik op basis van een Gazelle Sport Superlicht frame uit 1967 hetvolgende gebouwd:
Custom_Gazelle_Sport_Superlicht_klein.jpg
Ik weet het, zonde/heiligschennis etc. maar bedenk wel, het frame was het enige wat nog over was van die fiets. De SuperLicht restanten zijn gevonden in een leegstand kraakpand in Rotterdam wat gesloopt ging worden.

Deze fiets is helaas 3 weken nadat ik hem klaar had GESTOLEN! :evil:

Ik wil dus een opvolger van deze custom bouwen maar dan met een groter frame (ik heb lange benen :D ) en hier komt die oude brakke Sport Luxe in beeld.
Die heeft namelijk een 63 cm frame en is dus lekker groot, helaas niet zo licht en mooi qua afwerking als de Superlicht (die was helemaal van Reynold 531 tenslotte)

Wat ik wel leuk vindt is om toch een beetje de historie van zo'n karretje te weten en hoe hij er ooit uitzag, hoewel die dus niet gerestaureerd gaat worden.

al ben ik zelf een purist moet ik wel eerlijk zeggen dat dit een heel mooie opbouw van een oud restant was ;maar dat heeft die dief waarschijnlijk ook gezien :lol:
Plaats reactie