Gespot op Marktplaats!

de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door de rode »

Jeroen Zuiderwijk schreef:Een zelfbouw zo te zien, gemaakt van een normale fiets of fietsen om precies te zijn. Het is ook niet een bepaald sterk/stijf frame constructie
toch twijfel ik daar wat over ; er zitten gazelle onderdelen aan zoals de voorvelg en spatborden maar met name de stuurconstructie en de onderbuis met de verstevigende brug naar de achtervork zien er vrij professioneel uit, ook de bovenste balhoofdlug [waat het echte stuur in zit heeft een ,,vooruitgang,, voor de extra buis die deze fiets zo lang maakt ; waar zou je zo,n ding anders kunnen halen als zelfbouwer ?
het is geen logische constuctie maar toch denk ik niet dat het een ,,zelfbaksel,,[ :lol: ] is .
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door velophile »

kruislug Haden
kruislug Haden
kruislug Haden.jpg (10.54 KiB) 8033 keer bekeken
lugsMP.jpg
lugsMP.jpg (50.01 KiB) 8047 keer bekeken
":
de bovenste balhoofdlug [waat het echte stuur in zit heeft een ,,vooruitgang,, voor de extra buis die deze fiets zo lang maakt ; waar zou je zo,n ding anders kunnen halen als zelfbouwer ?
Lugs komen regelmatig ook gewoon op Marktplaats voorbij. Vandaag nog twee sets gekocht; LongShen roestvast staal. Ik heb laden vol via Marktplaats gekocht. Zullen dus vroeger ook binnen de fietsenmakers gemeenschap beschikbaar zijn geweest.

Groet, Wiel
P.S. Ook kruislugs (Haden) heb ik gewoon via MP. Haden werd geimporteerd door Wapenaar Agenturen, die leverden destijds ('70-'80)
ook gewoon aan mij.
Laatst gewijzigd door velophile op 17 feb 2018, 23.46, 3 keer totaal gewijzigd.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door de rode »

vast wel maar zo,n specifieke zal toch in de tijd zonder internet zeer moeilijk te vinden zijn geweest dus blijft mijn verwachting toch dat het geen zelfbouw is
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door fietser »

Ik twijfel er niet aan dat dit wél zelfbouw is. Het achterframe is van een sportfiets(!) van omstreeks 1950. Kijk eens naar de onderste balhoofdlug (foto 1). Die heeft Locomotief veel gebruikt, maar ook enkele anderen (Germaan, Juncker, Union ...), allemaal vanaf ca. 1948, en Locomotief is er nog tot 1957 mee doorgegaan. Het geheel oogt als een fiets met 28"-wielen en dan valt Locomotief af. Daarmee is het ook meer iets van ca. 1948-1953.

In zijn tweede leven is deze sportfiets dus een zware "bakfiets" geworden - welke zot verzit zoiets? Een hobbyist met een slok op.

Groeten,
fietser
Rob Houkes
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 mei 2016, 00.09

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Rob Houkes »

fietser schreef:Ik twijfel er niet aan dat dit wél zelfbouw is. Het achterframe is van een sportfiets(!) van omstreeks 1950. Kijk eens naar de onderste balhoofdlug (foto 1).
Daar kan nog aan worden toegevoegd dat de balhoofdlugs van het voorste frame andere zijn dan het achterframe. En dat de versterking van de achtervork bestaat uit een voorvork waar de uiteinden van zijn afgezaagd en die niet zo best is vast gelast. Je kijkt zo het gat in....

Ik zou daar niet snel op gaan fietsen, laat staan met een paar volle kratten er op! Misschien na consumptie van de inhoud :lol:

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets :)
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door de rode »

:lol: kortom een bierfiets dus i.p.v een transportfiets [toch leuk gemaakt vind ik ]
Nicolas
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Nicolas »

Orginele Empo m1258289327 voor weinig.
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door tdebruin »

Ik heb deze net op MP gezet:

https://link.marktplaats.nl/m1260307293
Nicolas
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Nicolas »

Voor de fietszijspanfreaks; m1260641093
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door maartenB »

die kan ik niet vinden Nico. Al weg?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie