Locomotief Tour de France Touring 1956

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Plaats reactie
tjevanda
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2018, 19.01

Locomotief Tour de France Touring 1956

Bericht door tjevanda »

Hallo, ik ben op dit moment bezig met de restauratie van een Locomotief Tour de France Touring uit 1956.
Het is een blauw Frame met Reynolds 531. Er zitten de bekende onderdelen op, zoals een aluminium stuur, remmen van Weinmann, stuurpen van Titan etc. Bijzonder is dat de achternaaf van Tjechische makelaardij is met kettingspanner en freewheel. De velgen zijn dan weer wel van Lepper en aluminium. Zadel lijkt redelijk origineel. Wie kan mij helpen of dit een originele fiets is? Framenummer begint met een 6, dus volgens mij van 1956. Ben nog e.e.a. aan het schoonmaken en polijsten, waarna ik hem over een week of 2 weer heb opgebouwd. Om er nu al op te kunnen fietsen heb ik er even een Superia stuur met stuurpen op zitten (had ik nog liggen new old stock) en een tijdelijk standaardje erop gezet. De bel is van Sint Christoffel. Wie kan mij iets meer vertellen over het freewheel?
Bijlagen
IMG_5159.JPG
Laatst gewijzigd door tjevanda op 19 apr 2018, 22.54, 1 keer totaal gewijzigd.
tjevanda
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2018, 19.01

Re: Locomotief Tour de France Touring 1956

Bericht door tjevanda »

[im
Bijlagen
IMG_5162.JPG
tjevanda
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2018, 19.01

Re: Locomotief Tour de France Touring 1956

Bericht door tjevanda »

De fiets in oude staat
Bijlagen
locomotief oude staat.jpg
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Locomotief Tour de France Touring 1956

Bericht door Durabo88 »

De spatborden horen erbij en de oorspronkelijke stuurbocht met Maes, Steenbergen, Kint erop is de originele.
Er hoort bij die van jou een 3 of 4 speed Simplex derailleur op de fiets te zitten.
Er horen 28 x 1 5/8 x 1 3/8 banden op, in die tijd gumwalls.
Ik het zelf de variant met versnellingsnaaf.

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Plaats reactie