Simplex damesfiets in bedrijfsdocumentaire

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Simplex damesfiets in bedrijfsdocumentaire

Bericht door Michiel Röben »

Vandaag is een Simplex damesfiets uit 1930 die al jaren in de schuur staat weer een middag het middelpunt van belangstelling geweest. Ik werd gisteren door iemand van een productiemaatschappij gebeld die vroeg of ik een fiets kon leveren voor een filmopname bij de Inktpot (voormalig hoofdgebouw NS).
De fiets was nodig om te figureren in een stukje film. Theo de Kogel was benaderd door de productiemaatschappij en die heeft mijn telefoon nummer toen gegeven zo doende kwamen ze bij mij. men vroeg of ik een fiets kon leveren die in een jaren 50 situatie speelde. Nu had ik alleen jaren 30 fietsen die dat zouden kunnen en zo vlak na de oorlog zou dat nog heel goed gekund hebben. Men was over het algemeen niet zo rijk dat men dan een nieuwe fiets had als je net begon met werken. Het was helemaal prima en de fiets werd bij aankomst onmiddellijk omarmd door het team en bewonderd. Vooral de grote Bosch koplamp en het net om het zadel waren echte Eye catchers. Samen met de mooie dame die de fiets prima kon berijden ondanks de wat hoge stand van het zadel was het een prachtig koppel.

Het was een leuke leerzame middag samen met een team mensen die allemaal de dame en de fiets zo mooi mogelijk op de film wilden zetten. En dat is ze gelukt. Ik zal eens proberen of ik de film kan bemachtigen. dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen.

groeten Michiel ;)
gerritkan
Berichten: 396
Lid geworden op: 10 apr 2012, 14.44
Locatie: Workum

Re: Simplex damesfiets in bedrijfsdocumentaire

Bericht door gerritkan »

Hallo Michiel .

Leuk zo,n middag , weer eens iets anders om met een fiets te doen .
Jammer dat ze geen handtekeningen kan geven je oude dame .

Groet Gerrit
Plaats reactie