Wevo supersport en team TdF uit 1952

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
lrdiestelhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 sep 2016, 16.08

Wevo supersport en team TdF uit 1952

Bericht door lrdiestelhof »

Ik heb een Wevo Supersport uit de 50/60-er jaren en ben bezig om meer informatie over dit merk te verzamelen. Onlangs via de zoon van Leo van Oest (1 van de oprichters van Wevo) een foto ontvangen van de TdF ploeg 1952. Naast die informatie ben ik ook benieuwd of er ergens nog zo'n mooi WEVO D'Allesandro shirt is te krijgen ? Bedankt alvast voor alle reacties.
Bijlagen
WEVO supersport.jpg
WEVO supersport.jpg (140.76 KiB) 5825 keer bekeken
wevo 4.jpg
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Wevo supersport en team TdF uit 1952

Bericht door fietser »

Apart, die renners zijn identiek met de Locomotief-ploeg van hetzelfde jaar. Is Wevo in dat jaar gestopt en heeft Locomotief het overgenomen? Misschien een vraag voor Van Oest Jr.
1952.jpg
lrdiestelhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 sep 2016, 16.08

Re: Wevo supersport en team TdF uit 1952

Bericht door lrdiestelhof »

Ik heb zelf nog eens verder gekeken, ook naar beelden van de TdF 1952. De renners rijden niet in deze shirts en ook niet van Locomotief. De shirts zijn van Garin dacht ik. Op internet zie ik: Al in 1951 kon Locomotief het zich permitteren de Nederlandse Tourploeg (onder leiding van Pellenaars met materiaal te steunen. Overigens reden maar enkele renners op een Locomotief-fiets, menig renner van de nationale Tourploeg had nu eenmaal al een contract met een ander merk. Zo reden er in de Nederlandse équipe naast Locomotieven ook fietsen van Peugeot, Garin, Wevo en Eroba mee.

Verder lees ik dat aangeklopt is bij Leo van Oest die met 200 d'alessandro tubes voor 4000 gulden de TdF ploeg 1952 heeft gesteund. Daarvoor verwachte hij dan wel publiciteit terug en daar komt dan denk ik deze foto oa vandaan...... Ik zal het nog eens vragen bij de zoon van.... die is zelf uit 1942, dus was toen nog maar 10 (-:
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Wevo supersport en team TdF uit 1952

Bericht door Durabo88 »

Ik wil nog even gezegd hebben dat het een prachtige fiets is en een interessant verhaal.
Sportief fietsend!
Plaats reactie