Gazelle, vork

Plaats reactie
Denis waut
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 mei 2013, 16.39

Gazelle, vork

Bericht door Denis waut »

Ik reed tot voor kort op een héél hoge Gazelle maat 77 ; niet super oud 1991.
EN dan aangereden geweest met een kromme vork tot gevolg.

Maar dus ben ik op zoek naar een vork voor trommelremmen (gelast houdertje voor staaf trommelrem) , stangenremmen (vijs zijkant bovenaan vork) en liefst dynamohouder; lengte vorkbuis heeft desnoods weinig belang daar dit opgelast kan worden.
Wel voor bandenmaat 28 1/2 !

Bij Gazelle in Dieren konden ze voor 'zo een oud model' :P niet meer helpen :(

Wie kan er wel helpen?
Bijlagen
fiets 04.jpg
Maarten Waarlé
Berichten: 2380
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gazelle, vork

Bericht door Maarten Waarlé »

Denis,
He je ook overwogen om de vork weer recht te buigen?
Of denk je dat dat een gevaarlijke vork gaat worden.

Groeten,
Maarten
Denis waut
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 mei 2013, 16.39

Re: Gazelle, vork

Bericht door Denis waut »

Dag Maarten,

Het terug recht buigen is een plan B , maar ik hoop toch in eerste instantie wel een ongebogen vork te kunnen steken. Ik vrees een beetje dat metaal waar ooit een knik in geweest is, toch wel wat zwakker blijft, ....en het is een fiets waar ik heel frequent mee rijd, en dan ook nog supplementair zo'n hoge fiets, dus extra krachten ....

...en ik merk dat er in m'n advertentie hierboven slechts één foto zichtbaar is ; ik had er meerdere geladen bij het opstellen. Ik zoek ze nog 'ns, en zet ze morgen terug (meer details en wat maten).

MVG
Denis
Denis waut
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 mei 2013, 16.39

Re: Gazelle, vork

Bericht door Denis waut »

zoals gezegd, hierbij terug een paar foto's en details:

- binnenbalhoofdbuis lengte 34,9cm (maar daarvan ben ik bewust dat dit waarschijnlijk onvindbaar zal zijn, en daarom dacht ik een recupvork te nemen en de binnenbalhoofdbuis te op lengte te laten lassen)
- Lengte vorkpinnen gemeten vanaf onderkant kroonstuk tot as wiel = ca 39cm voor wielmaat 28 x 1 1/2

graag met remplaatnok voor trommelremmen; en met vijs aan linkerkant voor stangenremmen
Bijlagen
20180801_084432.jpg
Plaats reactie