Olympia Olympiade Ruitenbeek jaren 50

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
alexnagui
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2018, 21.39

Re: Olympia Olympiade Ruitenbeek jaren 50

Bericht door alexnagui »

Yorick,

Bedankt voor jouw antwoorden! Helaas ga ik het frame niet opnieuw laten spuiten naar de originele kleur. Tenminste niet nu, misschien wel in de toekomst. Het baalhooofdplaatje heb ik wel, de laktransfers ook. Die zijn alleen van Olympia Sport (geen Olympiade Sport).

Volgens de vorige eigenaar van dit frame kwam het met Edco naven met een 4-speed pignon erop en een Nervar crankstel. Verder weet ik niet wat nog erop zat. Qua bandbreedte weet ik niet, dat moet ik even checken.

Alexander
Durabo88
Berichten: 2541
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Olympia Olympiade Ruitenbeek jaren 50

Bericht door Durabo88 »

Beste Alexander,

Misschien ook de inbouwbreedte achter even meten, dan weet je of het verhaal van de 4 speed pignon klopt. Jammer dat de onderdelen er niet meer bij zijn, maar is nog wel aan te komen als je lang genoeg zoekt. Eventueel heb ik nog wel wat spullen te ruil.

Zou je tegen de tijd dat je de vork weer gemonteerd hebt ook even de wielbasis kunnen meten?

Zou in elk geval een Campagnolo/Zeus derailleur op moeten, gezien het oog achter. Simplex en Huret hadden ieder een eigen oog.

Het niet hebben en niet weten van wat er op gemonteerd zat geeft ook wat 'artistieke' vrijheid. :-)

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie