even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Beau-Velo

even voorstellen

Bericht door Beau-Velo »

Hallo mijn naam is Martijn Agricola "Beauvelo"uit Eindhoven.
en sinds kort lid van deze club.
Al meer als 30 jaar bezig met fietsen Solexen Peugeot Bima en ander leuk spul. En nog nooit eerder lid geworden tot ik een lidmaatschap kreeg van mijn jawel!! schoonmoeder.
De laatste tien jaar ben ik steeds meer met fietsen gaan rommelen.
vind het leuk om zelf leuke fietsen te bouwen van oude verwaarloosde maar mooie frame's. die ik dan naar eigen creativiteit omtover tot iets mooi's aldus reacties uit mijn omgeving. Vind originele fietsen ook mooi. maar dat houd vaak op bij een poetsbeurt en wat onderdelen zoeken/vervangen.
mijn liefhebberij gaat uit naar Franse en Nederlandse fietsen. Op het moment ben ik in het bezit van een: Simplex kruisframe 1950 gereed voor gebruik, Locomotief omafiets erfstuk in gebruik, Gazelle omafiets project. Gazelle kruisframe 1937 als rijdend project niet origineel en ga ik een eigen draai aan geven. Automoto porteur 1950 klaar voor gebruik, Peugeot tandem raadsel uit 19.... project kom hier een keer op terug om hulp, eigenbouw uit een 70s Mercier, eigenbouw project uit een Batavus supersport frame, kan wel eens een mooi verslag worden voor op dit forum. En op het moment leg ik de laatste hand aan een eigenbouw project racer gemaakt van een Eindhovense Panter transportfiets. ook hier wil ik nog wel een stukje over schrijven. en denk eraan om deze mee te nemen naar de fietsbeurs in Berlicum. zou ik deze bij de stand van de oude fiets neer kunnen zetten tijdens mijn rondje onderdelen zoeken?
ik doe mijn best om af en toe eens wat van me te laten horen op dit forum en een tourritje meedoen lijkt mee ook wel eens leuk.

Groeten Martijn Agricola
Maarten Waarlé

Re: even voorstellen

Bericht door Maarten Waarlé »

Aha, Interessante geluiden uit Eindhoven.
Welkom bij de club!

En altijd goed om restauratie en andere verhalen hier te lezen.

Fraaie achternaam trouwens!

Groeten,
Maarten Waarlé (uit Waalre)
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Maarten werkte jij vroeger niet bij Handicare in Helmond?
Maarten Waarlé

Nou Martijn, dat doe ik nog steeds.
Alleen zijn we een keer overgenomen door Sunrise medical zo als dat gaat bij internationale bedrijven...

Maar... nou ben ik benieuwd hoe jij dat weet?

Groeten,
Maarten
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Hallo Maarten

Heb je een keer gesproken op 100 jarig jubileum van van Gestel. En vervolgens getroffen bij Toen nog Handicare. Ben rolstoel adviseur bij Harting bank Helmond. Voor voornamelijk meervoudig gehandicapte. Heb wel eens een special nodig van jouw club.

Groeten Martijn
Maarten Waarlé

Aha!, Dan was die porteur met hele fraaie lak van jou.
Oud ligtvoet man misschien?
Als ik het over m`n vak heb dan krijg ik steevast de vraag/vaststelling ''Ah werk jij bij ligtvoet dan''
Echt een naam met bekendheid hier in de buurt als het gaat om rolstoelen.
Een paar jaar terugkwam er een hele verzameling antieke en oude fietsen op de markt van de familie ligtvoet.
Ik meen dat die altijd in Aalst boven de werkplaatsen hebben gestaan.

Groeten,
Maarten
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Hallo Maarten

Inderdaad een mooie rode Automato porteur uit 1950 in originele staat.
En ja oud Ligtvoet medewerker met 47 lentes.
In Aalst stond de fietsvezameling achter slot en grendel.
Deze was van senior en kwam daar niet veel. Dus nooit echt goed bekeken.
Met. De verhuizing naar Helmond stonden ze op elkaar gepakt in een afgesloten kantoor.
Tot ze na overname door Harting bank in een weekend weg waren. Niemand wist waarheen.
Laatst gehoord dat ze naar Lieshout gegaan zijn.
Heb nog een Gazelle omafiets met een messing dealer plaatje van Ligtvoet van de Aalsterweg.dat vind ik dan weer leuk. Maar jammer dat ik die collectie nooit echt goed heb kunnen bekijken.
Er stond daar ook een volgens mij Chevrolet bestelauto met reclame uit eind veertiger jaren.
Niet veel van het Ligtvoet imperium over dus. We hebben nog een LMD en een Leader elro in een hoekje staan te verstoffen die behouden blijven door nostalgisten als ik.
En altra fietsen zullen wel nooit destatus klassieker behalen als er nog over zijn?
Maarten Waarlé

Ah, dan kennen wij veel de zelfde mensen uit de brance.
Ik heb lang bij MRS Eindhoven en later Meyra gewerkt.
Bij ons werken ook een aantal oud ligtvoeters nog altijd.

Ik heb de collectie fietsen van Ligtvoet wel gezien inderdaad in Lieshout.
Zelf een groene Gazelle met trommelremmen uit 1939 gekocht uit die verzameling.
Staat nu bij Maarten B. Mooie fiets met oliebad kettingkast is dat. Veel Gazelle`s meen ik me te herinneren.

LMD rolstoel, Prachtig ontwerp van nederladse bodem. Heel modern toen. Ik heb er veel mee gewerkt.
o.a. voor klanten bij Zonhoven. Herinner me nog de constructie van de zij en arm steunen , de gegoten armen voor met de lampen en voorvorken met aan een kant opgehangen wieltjes en die kapjes overal.
blauw of in vele kleuren door elkaar . Super ding!

Groeten,
Maarten
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Inderdaad een kleine wereld Maarten.
Zo voorzie ik op het moment Zonhove van rolstoelen.
Ga je zondag naar de fietsenbeurs in Berlicum? Misschien kunnen we elkaar daar de hand schudden.
Ik heb een bijzonder ding gebouwd van een Panter transport frame. Die zou ik eigenlijk wel mee willen nemen om wat reacties uit te lokken.

Groeten Martijn
Maarten Waarlé

Ja , komende zondag Berlicum.
Leuk, dan zie ik je wel.
Mij lijkt dat je de Panter best bij de verenigingstand kan stallen .Ik pleeg er ook iedere ''aflevering'' een rijwiel neer te zetten. Ik neem wel steeds een standaard mee omdat er vaak niet veel steun (boompje of zo) in de omgeving is.

tot Zondag!
Maarten
Plaats reactie