Gitane Service course 1969

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
Willemklaassen
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 dec 2018, 18.16

Gitane Service course 1969

Bericht door Willemklaassen »

De Gitane Service course is nu voorzien van MAfac remgrepen Ipv de Mavic exemplaren.
Tijdsbeeld correct nu denk ik..
4EE0987E-B309-4D51-BCB5-CE493AED8F22.jpeg
Rubbers missen nog, maar ok.

Ik zoek nog 2 goede tubes voor deze fiets, de tubes die nu zijn gemonteerd zijn luchtdicht, maar zijn erg oud en houden het niet lang meer denk Ik.
Aangezien ik zo nu en dan een ritje maak op de fiets, zou ik graag nieuwe ( old style) tubes willen monteren.
Wie heeft wat liggen ?? :D
Bijlagen
17A4917E-40D8-488D-8E5E-559800163128.jpeg
3F412E59-F08F-4832-875A-BBC1B1AE7D3C.jpeg
6694456E-9A9C-4EBF-89BA-59FDE1C0657C.jpeg
22188B12-E1A3-4ECB-9E5D-1D0CFA1948F1.jpeg
C79D74BA-E0D9-454B-8B70-ACB2F312BC45.jpeg
Laatst gewijzigd door Willemklaassen op 27 apr 2019, 07.56, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door marco verbaant »

Goed bezig, fraai cranskstel en dito pompje. De remgrepen zijn echter van Mavic en niet van Mafac. Een andere tijds era. Ze zijn er nog wel hoor. :)
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door marco verbaant »

Dit is het juiste type MAFAC grepen om het helemaal tijdscorrect uit te voeren.
Afbeelding
Willemklaassen
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 dec 2018, 18.16

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door Willemklaassen »

Bedankt Marco!
Ik had het niet gezien,inderdaad Mavic, maar slecht te lezen.
Maar ook Frans, ik vind dit mooie remgrepen, dan maar iets nieuwer.
Ze blijven er mooi op zitten.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door marco verbaant »

Begrijp het wel, hoor... :D Maar persoonlijk zou ik er toch voor MAFAC gaan, deze fiets verdient dat echt. ;)
Willemklaassen
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 dec 2018, 18.16

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door Willemklaassen »

Marco,
Ik zal eens wat rondkijken of ik nog setje Mafac kan vinden.
Bedankt & mvgr Willem
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 7 apr 2019, 12.32 Dit is het juiste type MAFAC grepen om het helemaal tijdscorrect uit te voeren. [/img]
Gelukkig had Mafac ook complete rubbers ipv die franse oplossing met alleen een rubberen flutding bovenop. En je kan de grepen bijbuigen zodat je er toch nog bij kan ;)
/Marten
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door marco verbaant »

m-gineering schreef: 13 apr 2019, 14.00 Gelukkig had Mafac ook complete rubbers ipv die franse oplossing met alleen een rubberen flutding bovenop. En je kan de grepen bijbuigen zodat je er toch nog bij kan ;)
Klopt, maar om nu niet meteen de puntjes op de i te willen zetten, die waren van net even later dan deze Gitane. Pas 2e helft van de seventies. :D
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door marco verbaant »

Mafac grepen al een stuk beter. Tuben zijn heel voordelig te koop bij Decathlon. Vor € 16,99 per stuk. Van Vittoria. Wel beter om ze een poos te laten besterven, omwille van een langere levensduur. Hoe ouder tuben worden, hoe langer ze meegaan. Droog en donker weghangen, met een beetje lucht dat ze net rond staan. Loopvlak behandelen met azijn voor een betere weerstand. Goed kitten is ook een vak. Beter kitten dan van dat dubbelzijdige kleefband.
Willemklaassen
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 dec 2018, 18.16

Re: Gitane Service course 1969

Bericht door Willemklaassen »

De tubes zijn nog best redelijk, alleen verschijnt er een begin van een bult net op de scheiding van het zware loopvlak en de bruine zijkant. Ze houden trouwens nog steeds perfect lucht.
Bedankt Marco voor de info👍
Plaats reactie