Beste mensen,
Misschien kunnen jullie meedenken met het volgende problem:
Wij hebben 2 oude ijsco-bakfietsen (www.utiesmenke.nl) die ieder zo'n 3 meter lang zijn en 200-300kg wegen. Nu zijn we op zoek naar de beste manier om die fietsen over langer afstanden te vervoeren. En op zo'n manier dan 1 man de fiest kan laden en lossen op een zo snel mogelijke manier.
Momenteel hebben we een aanhanger met lier en oprijplaten. Je kunt daarmee 1 fiets op de aanhanger trekken. Aan de voorkant staat hij tegen het het an de voorkant van de aanhanger. An de achterkant zekeren we hem met een spanband. Het nadeel van dit system is dat laden en lossen vrij lang duurt: minimaal een kwartier. En je kunt maar 1 fiets meenemen.
Een idee dat we ook getest hebben is gebruik van een kleine vrachtauto met hydralische laadklep. Probleem is de laadklep: die is maar zo'n 2 meter breed en 1.60m lang. De fiets past daar niet op. En het is levensgevaarlijk omdat hij los staat (met het grote gewicht van de fietsen).
Weet iemand hiereen slim idee?
Groeten,
Hubert
Beste manier om een ijscofiets te vervoeren
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12
Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren
Dag Hubert,
Ik weet niet of het sneller gaat, maar ik denk aan een vrachtwagen met een hijskraan. Dan moet je bovendien ook een vrachtwagenrijbewijs hebben; misschien zijn er ook BE-max-vrachtwagen(tje)s met hijskraan.
Groeten van
Dirk
Ik weet niet of het sneller gaat, maar ik denk aan een vrachtwagen met een hijskraan. Dan moet je bovendien ook een vrachtwagenrijbewijs hebben; misschien zijn er ook BE-max-vrachtwagen(tje)s met hijskraan.
Groeten van
Dirk
- Hans van de Stouwe
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53
Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren
Hubert,
voor afstanden tot ongeveer 40km zou ik een hulpmotor achterop monteren. (trapondersteuning is misschien ook een optie) Bromfietsrijbewijs aangekomen op de bestemming kun je direct ijsscheppen.
Voor langere afstanden ga ik er vanuit dat je met oefenen de hulpmotor kan gebruiken om met oprij-voorziening op de aanhanger kan rijden.
Succes ermee
voor afstanden tot ongeveer 40km zou ik een hulpmotor achterop monteren. (trapondersteuning is misschien ook een optie) Bromfietsrijbewijs aangekomen op de bestemming kun je direct ijsscheppen.
Voor langere afstanden ga ik er vanuit dat je met oefenen de hulpmotor kan gebruiken om met oprij-voorziening op de aanhanger kan rijden.
Succes ermee
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren
Goedendag Hubert.
Deze Fiat staat al een tijdje op Marktplaats.
Een speciale ombouw, de achterkant kan hydraulisch zakken en je rijdt er zo in.
Nadeel natuurlijk; weer een vehikel erbij met bijbehorende kosten en verplichtingen.
En belastingvrij is 'ie ook niet meer tegenwoordig (al valt die wegenbelasting wel mee als je een KVK nummer hebt)
Bovendien denk ik dat hier ook maar één bakfiets in past (ook maar één Piaggio )
Maar het principe lijkt me een juiste oplossing voor uw 'probleem'
Vriendelijke groet, Erwin
Deze Fiat staat al een tijdje op Marktplaats.
Een speciale ombouw, de achterkant kan hydraulisch zakken en je rijdt er zo in.
Nadeel natuurlijk; weer een vehikel erbij met bijbehorende kosten en verplichtingen.
En belastingvrij is 'ie ook niet meer tegenwoordig (al valt die wegenbelasting wel mee als je een KVK nummer hebt)
Bovendien denk ik dat hier ook maar één bakfiets in past (ook maar één Piaggio )
Maar het principe lijkt me een juiste oplossing voor uw 'probleem'
Vriendelijke groet, Erwin
- Bijlagen
-
- ducatolader2.jpg (53.22 KiB) 6356 keer bekeken
-
- ducatolader.jpg (65.3 KiB) 6356 keer bekeken
Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren
Inmiddels hebben we een goede oplossing gevonden voor het vervoer van de ijscofietsen in de vorm van een verlaagbare aanhanger van Heimann uit Duitsland.
Zie hier: https://www.deijsmannetjes.nl/over-ons/ ... -aanhanger
Zie hier: https://www.deijsmannetjes.nl/over-ons/ ... -aanhanger