Hallo Allen,
Hiermee heb ik nog even een vraag. Onlangs ben ik begonnen met het restaureren van mij oude transport fiets, eerder heb ik gevraagd wat voor merk het kan zijn omdat er niets op staat.
Wel weet ik dat hij rond 1930 moet zijn nu ben ik een serie nummer tegen gekomen dus mij vraag of iemand aan de hand
van dat nummer weet wat voor merk fiet het kan zijn?
Grt
Henk Scholten
Serienummer
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
- Contacteer:
Re: Serienummer
tis wel een oudje indd staat een merkje op de lug
ben benieuwd wat je er van maakt
ben benieuwd wat je er van maakt
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
- Scholten#1963&04
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 11 feb 2018, 16.26
Re: Serienummer
Ok Appie,s bedankt voor jou reageren, ja wat dat merkteken is?? het lijk wel een € ? maar dat zal wel niet. Verder heb ik hem nu helemaal uit elkaar
en ga hem op mijn werk stralen en dan een nieuw laagje verf er op en dan van het voorjaar weer fietsen.
Grt
Henk
en ga hem op mijn werk stralen en dan een nieuw laagje verf er op en dan van het voorjaar weer fietsen.
Grt
Henk
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
- Locatie: Salland
Re: Serienummer
Bezint, eer ge begint! Dat zou zonde zijn, vinden veel Oude Fiets-ers.Scholten#1963&04 schreef: ↑4 feb 2020, 17.50 '... ga hem op mijn werk stralen en dan een nieuw laagje verf er op ...'
Zoekt u eerst eens op 'lak conserveren' en 'originele lak'; daar is al veel over geschreven.
Beleefd aanbevolen,
Werner
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Serienummer
Dat is GWH, de leverancier van de lugs. GWH staat voor “Eisengießerei Wilhelm Holthaus” / Hagen (Westfalen) in Duitsland. Meer hierover kun je hier vinden: https://www.transportfiets.net/2009/09/ ... ikaat-gwh/Scholten#1963&04 schreef: ↑4 feb 2020, 17.50 Ok Appie,s bedankt voor jou reageren, ja wat dat merkteken is?? het lijk wel een € ? maar dat zal wel niet. Verder heb ik hem nu helemaal uit elkaar
en ga hem op mijn werk stralen en dan een nieuw laagje verf er op en dan van het voorjaar weer fietsen.
Grt
Henk
Transportfietsen zijn heel vaak zeer moeilijk te identificeren/dateren, zelfs al kun je alle details zien. Alleen een framenummer is heel weinig informatie om iets mee te kunnen. Daarmee zijn 5-nummerige framenummers ook nog eens het moeilijkst. Daar zijn waarschijnlijk wel vele honderden merken van, waarvan het grootste deel helemaal niets over bekend is, zelfs dat ze hebben bestaan.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
- Scholten#1963&04
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 11 feb 2018, 16.26
Re: Serienummer
Beste meneer Werner,
Wat de verf betreft wat er op zit Ik den dat de verkoper er wat over heen heeft gekladderd om hem wat mooier te doen
lijken wat dat zier er echt lelijk uit, en ik denk dat dat zeker niet de originele lak is want het lijkt dat daar mog een laag
onder zit.
Ook het groomwerk was zo slecht dat se daar ook overheen hebben gekladderd dus vandaar toch maar een nieuwe laag verf.
Grt
Henk
Wat de verf betreft wat er op zit Ik den dat de verkoper er wat over heen heeft gekladderd om hem wat mooier te doen
lijken wat dat zier er echt lelijk uit, en ik denk dat dat zeker niet de originele lak is want het lijkt dat daar mog een laag
onder zit.
Ook het groomwerk was zo slecht dat se daar ook overheen hebben gekladderd dus vandaar toch maar een nieuwe laag verf.
Grt
Henk
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
- Locatie: Salland
Re: Serienummer
Ah zo. Ja, als dat het geval is, dan is er tenminste een gegronde reden om het oude te verlaten en voor vernieuwing te gaan.Scholten#1963&04 schreef: ↑5 feb 2020, 17.54 '... over heen heeft gekladderd
ziet er echt lelijk uit
chroomwerk slecht ... overheen gekladderd ...'
We zien het resultaat van de voorgenomen inspanningen wellicht nog eens verschijnen.