Serienummer

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scholten#1963&04
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 feb 2018, 16.26

Serienummer

Bericht door Scholten#1963&04 »

Hallo Allen,

Hiermee heb ik nog even een vraag. Onlangs ben ik begonnen met het restaureren van mij oude transport fiets, eerder heb ik gevraagd wat voor merk het kan zijn omdat er niets op staat.
Wel weet ik dat hij rond 1930 moet zijn nu ben ik een serie nummer tegen gekomen dus mij vraag of iemand aan de hand
van dat nummer weet wat voor merk fiet het kan zijn?

Grt
Henk Scholten
Serie nummer
Serie nummer
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Serienummer

Bericht door Empo's bijgebouw »

tis wel een oudje indd staat een merkje op de lug
ben benieuwd wat je er van maakt
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Gebruikersavatar
Scholten#1963&04
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 feb 2018, 16.26

Re: Serienummer

Bericht door Scholten#1963&04 »

Ok Appie,s bedankt voor jou reageren, ja wat dat merkteken is?? het lijk wel een € ? maar dat zal wel niet. Verder heb ik hem nu helemaal uit elkaar
en ga hem op mijn werk stralen en dan een nieuw laagje verf er op en dan van het voorjaar weer fietsen.

Grt
Henk
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Serienummer

Bericht door fietshobbyist »

Scholten#1963&04 schreef: 4 feb 2020, 17.50 '... ga hem op mijn werk stralen en dan een nieuw laagje verf er op ...'
Bezint, eer ge begint! Dat zou zonde zijn, vinden veel Oude Fiets-ers.
Zoekt u eerst eens op 'lak conserveren' en 'originele lak'; daar is al veel over geschreven.
Beleefd aanbevolen,
Werner
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Serienummer

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Scholten#1963&04 schreef: 4 feb 2020, 17.50 Ok Appie,s bedankt voor jou reageren, ja wat dat merkteken is?? het lijk wel een € ? maar dat zal wel niet. Verder heb ik hem nu helemaal uit elkaar
en ga hem op mijn werk stralen en dan een nieuw laagje verf er op en dan van het voorjaar weer fietsen.

Grt
Henk
Dat is GWH, de leverancier van de lugs. GWH staat voor “Eisengießerei Wilhelm Holthaus” / Hagen (Westfalen) in Duitsland. Meer hierover kun je hier vinden: https://www.transportfiets.net/2009/09/ ... ikaat-gwh/

Transportfietsen zijn heel vaak zeer moeilijk te identificeren/dateren, zelfs al kun je alle details zien. Alleen een framenummer is heel weinig informatie om iets mee te kunnen. Daarmee zijn 5-nummerige framenummers ook nog eens het moeilijkst. Daar zijn waarschijnlijk wel vele honderden merken van, waarvan het grootste deel helemaal niets over bekend is, zelfs dat ze hebben bestaan.
Gebruikersavatar
Scholten#1963&04
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 feb 2018, 16.26

Re: Serienummer

Bericht door Scholten#1963&04 »

Beste meneer Werner,
Wat de verf betreft wat er op zit😔 Ik den dat de verkoper er wat over heen heeft gekladderd om hem wat mooier te doen
lijken wat dat zier er echt lelijk uit, en ik denk dat dat zeker niet de originele lak is want het lijkt dat daar mog een laag
onder zit.
Ook het groomwerk was zo slecht dat se daar ook overheen hebben gekladderd dus vandaar toch maar een nieuwe laag verf.

Grt
Henk
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Serienummer

Bericht door fietshobbyist »

Scholten#1963&04 schreef: 5 feb 2020, 17.54 '... over heen heeft gekladderd
ziet er echt lelijk uit
chroomwerk slecht ... overheen gekladderd ...'
Ah zo. Ja, als dat het geval is, dan is er tenminste een gegronde reden om het oude te verlaten en voor vernieuwing te gaan.
We zien het resultaat van de voorgenomen inspanningen wellicht nog eens verschijnen.
Plaats reactie