Foto's plaatsen op het forum

Een korte introductie in dit forum en tips voor het gebruik.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Foto's plaatsen op het forum

Bericht door Lidnr13 »

maartenB schreef: Overigens kun je per bericht tien foto's bijplaatsen, het hoeft niet voor elke foto één bericht.
Ik dacht eigenlijk dat je aan foto's niet meer dan 500 kB in één keer op het forum kan plaatsen. Tien foto's van elk meer dan 100 kB zal dan niet lukken. Soms staan die er toch. Dan staat er boven "BIJLAGEN". Hoe gaat dat nu in zijn werk zonder de foto's te verkleinen, of ze apart per e-mail naar de forumbeheerder te versturen ?

Groeten van
Henk
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door maartenB »

per foto mag het niet groter zijn dan 500 kb.

En foto's naar de beheerders van de site sturen is geen goede oplossing, want wij hebben het eerlijk gezegd al druk zat met de club en de website.
Dat doen we dus alleen voor nieuwe forumleden weleens een keertje.
Je moet dus op een of andere manier zien je fotos te verkleinen.
Zelf stuur ik ze altijd per e-mail aan mezelf, dan worden ze automatisch verkleind. Het kan ook met fotobewerkingsprogramma's als Paint en er zijn speciale websites voor.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door Lidnr13 »

Je hebt helemaal gelijk Maarten. Het is 500 kB per foto. Dat stond me niet meer zo bij. Met verkleinen heb ik geen problemen en ik zal ze zeker niet naar de forumredaktie sturen !

Groeten van
Henk
Denis waut
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 mei 2013, 16.39

Re: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door Denis waut »

gisteren en vandaag trachtte ik in 'gezocht' meerdere foto's te plaatsen in m'n bericht, doch is er maar telkens één zichtbaar.
Alhoewel ik vóór het versturen op 'voorbeeld' klik, en er dan wel meerdere zie.
Vroeger lukte het wel om meerdere foto's te plaatsen (en ja per stuk allen kleiner dan 500kB)
Moet ik iets extra aanvinken?

MVG
Denis
Rob Houkes
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 mei 2016, 00.09

Re: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door Rob Houkes »

De oplossing is simpel: Niet meer naar het voorbeeld kijken! Als je dat doet verdwijnen bij publicatie alle bijlagen behalve de eerste in een zwart gat en kun je opnieuw beginnen met bestanden toevoegen. Maar als je 'm direct publiceert komen ze er wel allemaal bij.

Tja, het is het wel een beetje onhandig, maar het werkt....
De beste sportfiets is een transportfiets :)
fietshobbyist
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door fietshobbyist »

Balhoofdplaatje Bartje (o z k).jpg
Foto's die op zijn kant zijn genomen, zijn heel eenvoudig rechtop te zetten - zonder fotobewerkingsprogramma:
In je fotomap op de foto klikken met de rechter muistoets en selecteer draaien tegen de klok in of draaien met de klok mee.
Balhoofdplaatje Bartje (r o).jpg
Et voilá ...

Met Ctrl (control) kun je meer dan één foto aanklikken en ze in één keer tegelijk draaien.

Dit onderwerp was al eens eerder ergens door mij gepost maar het leek me goed om het even bij de "Tips voor het gebruik van dit forum" te zetten - bij deze.
(Foto: Marktplaats)
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 21 mar 2020, 11.15, 2 keer totaal gewijzigd.
peterbakker
Berichten: 472
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Foto's plaatsen op het forum

Bericht door peterbakker »

Ik gebruik , Foto verkleiner. Gratis uit de play store. Vind ik makkelijk werken .
Plaats reactie