Hillman Herbert & Cooper safety

Vragen, discussies en info over velocipède, hoge bi en safety.
arnoldus
Berichten: 359
Lid geworden op: 7 mei 2013, 20.56

Re: Hillman Herbert & Cooper safety

Bericht door arnoldus »

Super mooie safety geworden ! vreemd zonder verbinding naar de achteras,
dat beweegt zeker behoorlijk als je kracht zet op de pendalen ?

Nol
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Hillman Herbert & Cooper safety

Bericht door JasperA »

Dank wederom voor het delen!

Hoewel we die 150 uur natuurlijk nooit kunnen overtreffen kunnen we op deze manier deze fietsen ook een beetje beter leren kennen (en koesteren).
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Hillman Herbert & Cooper safety

Bericht door Maarten Waarlé »

Nol, ik heb vandaag een stukje kunnen rijden . Je ziet niet echt dat het beweegt met trappen, maar de ketting gaat wel strakker staan als je op de fiets gaat zitten.
Ik had dat eerder al eens ervaren met een Clement kruisframe die ook de stangen naar achter miste.
De ketting moet dan wat te los staan zodat de juiste spanning ontstaat bij het belasten en rijden.

Jasper, Ik sta er steeds van te kijken dat we ( met moeite dan wel) die hele vroege ontwikkeling kunnen bekijken en aanpakken. Een gelukkige omstandigheid waar het gaat om onze periode waarin we leven (niet in bijvoorbeeld 2350). Het is blijkbaar toch nog kort genoeg geleden om nog eens wat van deze spullen tegen te komen en er een soort getuige van te kunnen zijn.
Ook wel weer bijzonder om objecten van 130 jaar terug nog te vinden in een verwaarloosde staat. Wie heeft dat zo lang willen bewaren? zo`n roestig incompleet ding. Verbazend vind ik toch wel.

Groeten,
Maarten
EdMondain
Berichten: 205
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08.40

Re: Hillman Herbert & Cooper safety

Bericht door EdMondain »

Gelukkig is Marie Kondo nog niet bij iedereen op bezoek geweest.
IVARIO
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2020, 15.37

Re: Hillman Herbert & Cooper safety

Bericht door IVARIO »

Wat een plaatje en wat een vakman!
bartje
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12.24

Re: Hillman Herbert & Cooper safety

Bericht door bartje »

In deze corona-tijd gebeuren er gelukkig ook nog fraaie dingen.
Pracht van een fiets is het geworden, Maarten.
Het opgelapte achterwiel, heb je dit mooi rond en slagvrij gekregen?

Groeten,
Bart
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Hillman Herbert & Cooper safety

Bericht door Maarten Waarlé »

Hallo Bart,
Ja de hobby gaat met dubbele snelheid vooruit in deze tijden.
Jij zal ook gedwongen zijn om thuis te werken denk ik.Dat bied mogelijkheden om wat aan te pakken.

Over het wiel, Ik heb het zeer redelijk rond gekregen. Het grote nieuw gemaakte deel is door goed te walsen in de juiste diameter terecht gekomen en de aanhechting zijn de plaatsen waar het er om spande. Daar ontstonden uiteraard ongelijkheden nog versterkt omdat ik er tenslotte een stukje velg tussen moest zetten . In feite was het zo als je ook wel ziet bij de gebruikelijke aanhechting van een oude velg Daar waar deze aan elkaar gesoldeerd is ,is het wel vaker wat rommelig.
Ik heb na het inspaken deze overgangen nog kunnen bewerken. Je ziet dan bij het draaien wel wat de velg doet: naar binnen bewegen of naar buiten etc.
Dat is vervolgens goed de juiste kant op te hameren. helemaal weg is het niet maar zeer acceptabel.

Groeten,
Maarten
Plaats reactie