De eerste is een transportfiets waar nog een rem op gefabriekt moet worden (het is nu een originele doortrapper...zonder remmen...best lastig als je naast een berg woont....) en iets van een achterlicht. Hoe, nog geen idee, maar dat zal we goed komen in de loop van de tijd. Dit wordt mijn (als ik fiets) dagelijkse fiets dus dat zal een werkpaardje blijven. De mand is er ook nog bij, net zoals standaard en een setje handschoenen voor de winter. Fiets is nog nooit gerestaureerd, dus nog heerlijk origineel. Bouwjaar moet ik tzt eens uitzoeken.
De tweede is een Emmy kinderfiets die ook onder die naam is gemaakt... door dezelfde fabrikant. (Emmy was de naam van een dochter van de toenmalige eigenaar) Die is meer voor "de heb". Deze is (voor wat ik zo heb gezien) ook nog redelijk origineel, moet nog wel een kettingkast beschermer op, maar in eerste instantie laat ik die zoals die is. Die is nog (afgezien van het stof) zo goed als nieuw, stuur nog van celluloid en afgezien van stof en vuil is het een kwestie van oppoetsen en dan kan die tzt aan de wand in de kamer. (nu alleen nog een groter huis......) Bouwjaar nog onbekend.
Onder mijn oude huisjes zat nog de originele vervuiling in de grond van de oude fabriek die er ooit in de buurt stond, dus vandaar dat het dit merk moest worden.