Simplex Gazelle

Plaats reactie
Soundwave170
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 jun 2020, 10.43

Simplex Gazelle

Bericht door Soundwave170 »

Ik wil graag dat deze fiets een nieuwe eigenaar vindt op dit forum
Iemand die er meer mee heeft dan ik.

Het is een oude simplex ( gazelle ) die ooit van mijn opa is geweest

De banden zijn oud en dienen vervangen te worden. Alles is origineel.

Maat van de fiets kan ik zo 1 2 3 niet vinden, maar ik denk dat het een 48-53 cm is aangezien mijn opa niet zo heel groot was

Ik heb ook geen idee wat deze fiets waard is, is ook niet het belangrijkste. Ik wil gewoon dat de fiets bij een liefhebber terecht komt dan bij een student die m gebruikt voor woon-kroeg verkeer

Op te halen ion Zoetermeer
Bijlagen
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Simplex Gazelle

Bericht door Coleine »

Als ik jou was zou ik de fiets zelf houden. Ik denk niet dat er een liefhebber binnen de vereniging te vinden is van een b-Gazelle uit de 70-er jaren en aangezien de fiets van je opa was denk ik dat degene die er de meeste waarde aan hecht jij zelf bent.

Succes!
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Simplex Gazelle

Bericht door Elibert van Dalen »

zoals hierboven staat. heb zelf ook de fiets van mijn opa nog staan in verzameling. ook de fiets van mijn oma heb ik nog staan. rijd op beide vrijwel nooit maar ben wel blij dat ik nog een aandenken heb aan ze.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Simplex Gazelle

Bericht door Empo's bijgebouw »

niet weg doen ooit krijg je er spijt van mijn open en ome hebben het ook gedaan en nu baal iik daar wel van dat ze het hebben gedaan

het enige wat ik nog heb is de rijwiel belasting uit 1940-41
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Soundwave170
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 jun 2020, 10.43

Re: Simplex Gazelle

Bericht door Soundwave170 »

Hij staat in de weg en zal toch een nieuwe eigenaar vinden.
Die fiets herinnert mij niet aan mijn opa dus ik heb er geen verband mee.
Hij moet weg
Dacht hier een liefhebber te vinden maar kennelijk verkeerd gedacht.
Dan gaat ie op mp weg.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Simplex Gazelle

Bericht door de rode »

de gedachtegang is goed maar ondanks dat de fiets er keurig netjes uitziet is deze voor de meesten hier niet oud en bijzonder genoeg om te verzamelen , Simplex en Gazelle zijn roemrijke merken van weleer maar helaas in de periode waar deze fiets uit stamt niet meer ....
fietshobbyist
Berichten: 643
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Simplex Gazelle

Bericht door fietshobbyist »

de rode schreef: 4 jun 2020, 18.27 '... Simplex en Gazelle zijn roemrijke merken van weleer maar helaas in de periode waar deze fiets uit stamt niet meer .... ...'
Twee forumposten later zien we een dergelijke oude, roemrijke fiets. Prachtig!
Maar, als ik mijn roze bril afzet, wat is dat nu?-? Een met een bout in elkaar gezet frame ... een carbidlamp ... een bandrem ...
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 5 jun 2020, 07.49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 97
Lid geworden op: 5 aug 2016, 09.10
Locatie: achterhoek

Re: Simplex Gazelle

Bericht door Gerrit »

Soundwave, trek het je niet aan. De meeste leden van de oude fiets zijn liefhebbers van rijwielen van voor de oorlog.Het liefst met houten wielen en massieve banden, of er moet Fongers op staan. ;)
Ikzelf hou wel van die ,voor de Nederlandse rijwielgeschiedenis zo woelige periode, van saneringen, fusie's en helaas ook ten onder gaande roemrijke merken, en ook van de B merken van de "groten " En bedenk dat ook Fongers het uiteindelijk niet redde .
Maar ik dwaal wat af. Deze fietsen zijn technisch gezien vaak van hetzelfde model, met alleen de balhoofdtransfer nog van een ander merk zijnde. Een locomotief, Simplex, of Gazelle uit de 70er jaren heeft vaak precies dezelfde kenmerken .
Kwalitatief echter zijn de oude rijwielen van een ongekende klasse, en veel beter dan de fietsen uit de 70er jaren. Want ik zie de Sparta uit 1973 bv ,die ik in mijn bezit heb niet echt lang meegaan bij dagelijks gebruik. Dat zie je ook terug in de fietsenstallingen bij treinstations.
Wat de techniek en uiterlijke kenmerken betreft ; ik heb zelf een Simplex die van na de fusie met locomotief is en al alle kenmerken van het laatste merk heeft, en dus is het geen typische Simplex meer.
Maar dus technisch niet echt interessant. Historisch echter is het toch een tijdsbeeld wat door deze fietsen weergegeven wordt.
Als hij niet zo ver weg stond wilde ik hem wel hebben maar zo'n verre autorit zit er voor mij even niet in.
Succes met de verkoop en laat je niet ontmoedigen.
( en mocht het verhaal wat warrig zijn, dat komt door een "technisch probleem" in mijn hoofd )
Gr Gerrit.

( Gazelle no8 1968, Sparta windsor 1973, Simplex Novum 1961 )
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
fietshobbyist
Berichten: 643
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Simplex Gazelle

Bericht door fietshobbyist »

Gerrit schreef: 5 jun 2020, 07.14 '...Als hij niet zo ver weg stond wilde ik hem wel hebben maar zo'n verre autorit zit er voor mij even niet in ...'
Bij de lokale rijwielzaak worden fietsen gewoon in een grote, platte doos gebracht - pedalen eraf, stuur een kwartslag gedraaid. Navraag leerde dat bezorgen door één van de vele rond crossende busjes ongeveer 30 euro kost. Het is misschien wel even de vraag waar de transportgang van zo een groot ding kan beginnen.
Soundwave170
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 jun 2020, 10.43

Re: Simplex Gazelle

Bericht door Soundwave170 »

Bedankt voor de reacties

Ik heb m verkocht aan iemand helemaal in Den Helder, zit zelf in Zoetermeer,
Die komt m morgen ophalen

Ik vroeg waarom je zo ver zou rijden voor een oude fiets
maar het verhaal was dat deze heel erg leek op de fiets die hij of zij ooit had. Die heeft ie van zn vader gekregen en de vader weer van zijn vader, echter is de fiets een keer gestolen dus een droevig einde. Maar ja, toen kwam ik met mijn lookalike en is de persoon weer een beetje blijer.

Dus er zit in ieder geval een verhaal achter

€ 50 is een goede prijs om iemand blij te maken
Plaats reactie