Gespaakt wiel

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scholten#1963&04
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 feb 2018, 16.26

Gespaakt wiel

Bericht door Scholten#1963&04 »

Beste mede fietsliefhebbers,

Inmiddels na veel gedoe is het toch gelukt om een wiel in de spaken te krijgen😅 Na mijn idee zitten se goed
alleen wat ik niet snap dat nu sommige strak zitten , en anderen weer ruimte over hebben? Wel moeten se
allemaal nog op spanning gebracht worden dus dan zal het denk ik wel goed komen. Bedankt voor alle tips
en antwoorden maar ik denk dat het nu goed komt.

Grt
Henk Scholten
Bijlagen
IMG_3589.JPG
Maarten Waarlé
Berichten: 2350
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gespaakt wiel

Bericht door Maarten Waarlé »

Ah ,super dat het gelukt is!
Top dat je toch hebt doorgewerkt.
Maar inderdaad is die derde reeks de lastigste wegens het tegenwerken van de naaf.
Dat de spaken nog wat onregelmatig over komen kan komen doordat de binnenspaken een kortere weg hebben af te leggen dan de buitenom spaken.
Er kan een kleine onregelmatigheid zitten in de geboorde gaten in je naaf flenzen en gevlochten spaken zitten elkaar ook altijd wat meer in de weg dan als ze gewoon zonder om elkaar heen te gaan naar de velg lopen.

Regelmatig aandraaien is het beste en tevens ook een aandraairondje helemaal afmaken tot het begin.

Groeten,
Maarten
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Gespaakt wiel

Bericht door fietshobbyist »

Scholten#1963&04 schreef: 12 jun 2020, 19.07 '... toch gelukt ...'
Goed man!
Toch nog even verifiëren wat niet op de foto is te zien: lopen de spaken bij het ventielgat uit elkaar?
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gespaakt wiel

Bericht door m-gineering »

Scholten#1963&04 schreef: 12 jun 2020, 19.07 Beste mede fietsliefhebbers,

Inmiddels na veel gedoe is het toch gelukt om een wiel in de spaken te krijgen😅 Na mijn idee zitten se goed
alleen wat ik niet snap dat nu sommige strak zitten , en anderen weer ruimte over hebben?
Als er aan een kant om rn om 9 spaken te lang lijken, en 9 spaken te kort heb je je een gat vergist in de naaf.
/Marten
Plaats reactie