Koga Miyata Gent's Racer 1978 / Shimano 600

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
Thymmothy
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2019, 09.22

Koga Miyata Gent's Racer 1978 / Shimano 600

Bericht door Thymmothy »

Beste allemaal,

Ik heb een Koga Miyata Gent's Racer uit 1978 waar ik nogal aan gehecht ben. Er zitten Shimano 600 remhoeven op. Tot mijn grote spijt ben ik van de achterste remhoef het moertje (met bijbehorende holle ring) kwijt geraakt. Nu ben op internet al enige tijd op zoek naar precies hetzelfde moertje, maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Het is een vrij specifiek vormgegeven moertje dat in die tijd op Koga's en/of door Shimano werd gebruikt. Ik heb hieronder wat foto's bijgevoegd, van zowel de achter- als voor remhoef. Op de foto van de voorste remhoef is het moertje te zien. Is er iemand die mij aan zo'n moertje met holle ring (of een hele remhoef met precies dat moertje) kan helpen? Of weet iemand waar ik daarvoor terecht kan? Dat zou fantastisch zijn.

Alvast veel dank en groeten,
Tim
IMG_1262.JPG
IMG_1263.JPG
IMG_1262.JPG
Bijlagen
IMG_1264.JPG
Sensa-giulia
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2020, 10.27

Re: Koga Miyata Gent's Racer 1978 / Shimano 600

Bericht door Sensa-giulia »

Thymmothy schreef: 6 jun 2020, 12.18 Beste allemaal,

Ik heb een Koga Miyata Gent's Racer uit 1978 waar ik nogal aan gehecht ben. Er zitten Shimano 600 remhoeven op. Tot mijn grote spijt ben ik van de achterste remhoef het moertje (met bijbehorende holle ring) kwijt geraakt. Nu ben op internet al enige tijd op zoek naar precies hetzelfde moertje, maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Het is een vrij specifiek vormgegeven moertje dat in die tijd op Koga's en/of door Shimano werd gebruikt. Ik heb hieronder wat foto's bijgevoegd, van zowel de achter- als voor remhoef. Op de foto van de voorste remhoef is het moertje te zien. Is er iemand die mij aan zo'n moertje met holle ring (of een hele remhoef met precies dat moertje) kan helpen? Of weet iemand waar ik daarvoor terecht kan? Dat zou fantastisch zijn.

Alvast veel dank en groeten,
Beste Tim,
ik zag deze post en speciaal hiervoor heb ik me maar aangemeld op dit forum.Ik ben net exact dezelfde koga uit 1976 met shimano 600 aan het demonteren. :D :D Volgens mij zitten daar de moeren op die je vraagt.Ik kan wel een foto maken en tegen de kosten voor een enveloppe versturen. Pm me maar... mvg Fred
Gebruikersavatar
Rob de Fries
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 jun 2020, 06.55

Re: Koga Miyata Gent's Racer 1978 / Shimano 600

Bericht door Rob de Fries »

Ik heb ook nog een setje, moer, ring, vulring voor je. Moet je wel even een poetslap overheen halen. 100% 1974 600/Dura Ace 1e generatie maar verre van nieuw.
20200629_115003.jpg
Remkabels van een racefiets gaan óver het stuur en rechts over links! :geek:
Plaats reactie