Eijsink super standaard

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Eijsink super standaard

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Rob Houkes schreef: 29 jun 2020, 23.26
Die had ik ook al gevonden Jeroen & Appie, zie de post op transportfiets.net ;-) Blijft bijzonder natuurlijk.
Oh ja, ik zie het nu :) Maar ik wist niet dat die fiets weer dezelfde was als deze.

De fiets van Ronald is in ieder geval niet direct gedateerd. Zat er bij deze wel een dateerbare naaf in? Ik verwacht dat ze uit de periode 1933 - 1937 komen, de periode waar we helaas geen folders van hebben. In ieder geval staat er in de folder uit 1932 geen Super Standaard model (het Mohawk model Super Standaard was toen blijkbaar niet meer verkrijgbaar), en in de folder uit 1938 heeft hij al een Standaard voordrager zoals die van Sjoerd uit 1942. Wat ook typisch is, dat beide exemplaren dubbele achterspatbordstangen hebben. Dat zal dan wel origineel zijn. In de folder zie je een enkele, net als bij de fiets van Sjoerd. Ook hebben beide fietsen onzichtbare verbindingen, terwijl de folder in 1938 duidelijk lugs laten zien, net als de fiets van Sjoerd.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Eijsink super standaard

Bericht door Loopt spaak »

Zijn er framenummers bekend van die jaren?
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Eijsink super standaard

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Alleen bij Sjoerd.
Supper15fiets
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 sep 2013, 16.45

Re: Eijsink super standaard

Bericht door Supper15fiets »

ja, snap wel dat je er idd zin in moet hebben met een doortrapper, voor mij ook de eerste keer, maar ik moet zeggen het valt niet tegen alleen heuveltje af , maarja dan voetjes op de frame en hopen dat er geen app'ende scooter aankomt :D
ik heb ook de super standaard daar heb ik wel een doortrapnaaf met tandwiel voor, maar de enige aanknoop punt is de oude originele folder van Eysink, net als de trappers met het "wiebertje' aan de zijkant.
het blijft een sport natuurlijk om de fiets zoveel mogelijk in dezelfde staat te krijgen.
zo ook dat voorrek, het is nergens te vinden behalve op deze modellen, eerst werd gedacht dat deze zelf gemaakt was maar jij bent de derde met dit rek
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Eijsink super standaard

Bericht door Loopt spaak »

Dan zal ik er een een nachtje over slapen om mijn setje doortrapper wielen erin zetten.
Maar hebben jullie een foto van die trappers met een wiebertje.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Eijsink super standaard

Bericht door Loopt spaak »

En dat rek ziet er niet echt zelfgemaakt uit..
Maar ja ik ben ook geen metaalwerker..
Plaats reactie