Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Plaats reactie
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door hansvdw »

Bij een inventarisatie bleek dat ik aardig wat onderdelen heb om een racefiets uit de periode 1975-1980 op te bouwen. Shimano Crane achterderailleur, Titlist voor, TA Specialité crankstel, Normandy hoge flens naven. Ambrosio 19 Extra velgen, Maillard CXC pedalen, Idéale 80 Record zadel, Weinmann remset en nog wat zaken. Een allegaartje, maar kan best wat leuks opleveren (hoop ik). Wat ontbreekt is een geschikt frame.

Heeft iemand een racefiets frame uit de tweede helft van de jaren 70 ter overname? Framehoogte 58 of 59 cm, originele lak (patina geen bezwaar), recht en deukvrij. Liefst een frame waarvan niet meteen duidelijk is hoe het was opgebouwd. Een Champion Mondial met deze onderdelen is geen gezicht.

Dank alvast voor een reactie. Mag ook via de mail: vandewillige@gmail.com.

Groet,
Hans
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door marco verbaant »

Niks mis met afmontage van zo'n "pretpakket". Ik begrijp wel enigszins waarom je daar geen Gazelle CM wil gebruiken. Alhoewel die voor het overgrote deel als losse frames werden verkocht. En opgebouwd konden worden zoals men zelf wenste. Een leuk frame van Nederlandse makelij is altijd leuk, en zo nu en dan zie je wel eens wat voorbij komen aan regionale merken, of merken als Union, vroege Jan Janssens etc. Succes.
Laatst gewijzigd door marco verbaant op 8 jul 2020, 12.43, 1 keer totaal gewijzigd.
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door m-gineering »

hansvdw schreef: 8 jul 2020, 06.32 Een Champion Mondial met deze onderdelen is geen gezicht.

Crane GS & Titlist
Stronglight 99
Mafac's
lyotard 65 dural
Brooks op Campa pen
Zeus Balhoofd
Hi-E naven
etc

Ik zat er niet mee, maar ik was ook nog jong ;)
/Marten
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door hansvdw »

Spannend rijtje Marten. Bewust bij elkaar gezocht toen, of ook door toeval tot stand gekomen? Ik associeer Champion Mondials met Campagnolo, maar begrijp dat het overgrote deel als losse frames werd verkocht.

En inderdaad, Marco, ik dacht vooral aan regionale merken. Vroege Jan Janssen was nog niet bij me opgekomen.

Groeten,
Hans
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door hansvdw »

Voorzien: een mooi Martelly frame, met klavertjes in de lugs. Begin jaren 80, maar dat mag de pret niet drukken.
Gebruikersavatar
Axelsun
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 feb 2018, 10.25

Re: Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door Axelsun »

Ga je hier het verloop van het opbouwen laten zien Hans? Zou heel leuk zijn. Ik volg het!
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door hansvdw »

Ga ik doen, wordt september voor ik er echt aan bezig ga, maar wordt vervolgd.

Groet,
Hans
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Gezocht frame racefiets ca. 1975-1980

Bericht door m-gineering »

hansvdw schreef: 8 jul 2020, 12.54 Spannend rijtje Marten. Bewust bij elkaar gezocht toen, of ook door toeval tot stand gekomen? Ik associeer Champion Mondials met Campagnolo, maar begrijp dat het overgrote deel als losse frames werd verkocht.
Mijn eerste echte vakantiefiets, bewust bij elkaar gezocht. Viel niet mee, omdat veel van wat je hebben wou niet te krijgen was, of je moest met briefwisselingen en postwissels spullen in het buitenland bestellen.

En ik denk dat heel wat CM's met de jaren meer Campagnolo geworden zijn dan ze origineel waren, want het Campagnolo bleef altijd over en was natuurlijk een upgrade ;)
/Marten
Plaats reactie