Juncker transportfiets 1968

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
sommige
Berichten: 11
Lid geworden op: 2 aug 2016, 19.38
Locatie: Amsterdam/Meppel

Re: Juncker transportfiets 1968

Bericht door sommige »

Beste allen, wederom dank voor alle reacties!

Ik moet het antwoordt op de vraag of de cranks al losgekomen zijn nog even schuldig blijven, gezien ik het achterwiel ontspaakt heb en ik dus even niet op de pedalen kan gaan staan zoals Jeroen voorstelde (en het is zomervakantie met kinderen die continue bij huis zijn).

Het binnenwerk van de achternaaf is geheel nieuw inmiddels, maar het remmen ging nog steeds niet naar mijn zin (kon er niet mee slippen om het zo maar even te zeggen), ik ga nu proberen om de hele nieuwe achternaaf erin te spaken om te zien of het geheel dan beter remt. Ik doe alles voor het eerst dus, trail and error ;-)

Verder het achterspatbordstangetje laten repareren bij een smid, gezien de vorm typerend voor Juncker is wilde ik deze er graag weer op. Het verlichtingssnoertje gaat er waarschijnlijk niet meer doorheen kunnen.

Ook ligt het frame al weken op z'n kant om kruipolie zijn werk te laten doen hopende dat het stuur ooit weer los gaat komen (las via de link van Fotomaan dat de Juncker van Maurice hetzelfde euvel had).

Wordt vervolgd...
Bijlagen
IMG_6036.jpg
IMG_7735.jpg
Plaats reactie