LOCOMOTIEF DAMESFIETS MODEL D SPORT FAVORIET 1951 NIEUWSTAAT MUSEUMSTUK?
-
LOCOMOTIEF DAMESFIETS MODEL D SPORT FAVORIET 1951 NIEUWSTAAT MUSEUMSTUK?
Te koop aangeboden
Locomotief Model D Sport Favoriet Damesfiets (173 km mee gefietst)
Deze fiets heb ik bij een woningontruiming gekocht, 4 jaar geleden. De eigenaresse van tegen de 80 vertelde mij dat ze de fiets had gekregen voor haar 13de verjaardag (in 1951 of 1952) echter mocht ze er van haar vader slechts sporadisch op fietsen uit angst voor schade.
De originele kilometerteller geeft 173 km aan. Aan de de staat van de fiets is te zien dat dit klopt, zie foto's. Ik heb de fiets in bruikleen gegeven aan een bevriende fietsenmaker die hem in de etalage heeft gezet. Helaas heeft hij zonder met mij te overleggen de originele banden vervangen.
In het zadeltasje zit nog een Albert Heijn zakje met extra ventielen uit die tijd. Zie foto.
Ik zoek een nieuwe eigenaar voor de fiets aangezien ik er geen plekje voor heb.
Bij interesse of opmerkingen, ik hoor het graag. De fiets staat in Roermond.
Locomotief Model D Sport Favoriet Damesfiets (173 km mee gefietst)
Deze fiets heb ik bij een woningontruiming gekocht, 4 jaar geleden. De eigenaresse van tegen de 80 vertelde mij dat ze de fiets had gekregen voor haar 13de verjaardag (in 1951 of 1952) echter mocht ze er van haar vader slechts sporadisch op fietsen uit angst voor schade.
De originele kilometerteller geeft 173 km aan. Aan de de staat van de fiets is te zien dat dit klopt, zie foto's. Ik heb de fiets in bruikleen gegeven aan een bevriende fietsenmaker die hem in de etalage heeft gezet. Helaas heeft hij zonder met mij te overleggen de originele banden vervangen.
In het zadeltasje zit nog een Albert Heijn zakje met extra ventielen uit die tijd. Zie foto.
Ik zoek een nieuwe eigenaar voor de fiets aangezien ik er geen plekje voor heb.
Bij interesse of opmerkingen, ik hoor het graag. De fiets staat in Roermond.
Re: LOCOMOTIEF DAMESFIETS MODEL D SPORT FAVORIET 1951 NIEUWSTAAT MUSEUMSTUK?
de DR,Cuypers bel hoort niet op de fiets maar wel bij Limburg 

-
Mooie fiets, een echte overlever. De Lucas km teller is ook een leuk accessoire, de vraag is alleen wel of deze er vanad dag één heeft opgezeten.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
- fietshobbyist
Dat ie maar gered moge worden maar, wat is dat voor een Unigro dingetje om het stuur met, ogenschijnlijk, een hendeltje eraan met een witte knop?
Overigens, mooie spatbord belijning.
Overigens, mooie spatbord belijning.
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 7 sep 2020, 15.42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het Unigro apparaatje aan het stuur is voor de bediening van de dynamo, goed te zien op de laatste foto. Reuze handig.
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
-
Aldus de oude dame zat deze er bij aankoop al opFongers1952 schreef: ↑4 sep 2020, 21.17 Mooie fiets, een echte overlever. De Lucas km teller is ook een leuk accessoire, de vraag is alleen wel of deze er vanad dag één heeft opgezeten.
-
De fiets past niet in mijn verzameling, maar de belijning en de locomotiefjes zijn prachtig!
/Marten
Ik zag en las de Dr. Cuypers bel.
Ik heb een Cuypers fiets en zou graag de bel willen kopen of ruilen met een andere mooie bel.
Een privébericht graag indien dat bespreekbaar is.
Ik heb een Cuypers fiets en zou graag de bel willen kopen of ruilen met een andere mooie bel.
-
pfcvos schreef: ↑9 sep 2020, 10.26 Ik zag en las de Dr. Cuypers bel.
[/quote
Stuur me maar een bericht ik heb geen idee hoe ik een privébericht moet versturen
- fietshobbyist
Moet dat per sé de bel zijn van een nog geheel in authentieke staat en ook nog quasi nieuwstaat verkerende fiets ...?