Zwitsal

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
kaalstaal
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 apr 2019, 07.18

Zwitsal

Bericht door kaalstaal »

Hallo
Bij het onderwerp Zwitsal zal iedereen denken wat nu weer....
Het kan ook zijn dat hier mensen zijn die het normaal vinden maar ik was er door verrast .
Op een avond een achterlicht van een spatbord halen en na tig keer met kruipolie breekt dan toch het boutje af.
Binnenin zit een fraai allu gebogen spiegeltje dat ik er niet heelhuids uit krijg en stukje voor stukje zie ik op de achterkant een oude reclame van Zwitsal,
Het lichtje is met een rijkskeurmerk uitgevoerd en dan verwacht je niet dit.
Is hier iemand die daar ervaring mee heeft ???
Bijlagen
DSC_8801.JPG
DSC_8799.JPG
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Zwitsal

Bericht door de rode »

waarschijnlijk ooit vervangen door een zuinige fietsenmaker door een stukje blik te vormen van een oud zwitsal blikje

huisvlijt dus ;)
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Zwitsal

Bericht door m-gineering »

kaalstaal schreef: 15 feb 2021, 16.42 Hallo
Bij het onderwerp Zwitsal zal iedereen denken wat nu weer....
Het kan ook zijn dat hier mensen zijn die het normaal vinden maar ik was er door verrast .
Op een avond een achterlicht van een spatbord halen en na tig keer met kruipolie breekt dan toch het boutje af.
Binnenin zit een fraai allu gebogen spiegeltje dat ik er niet heelhuids uit krijg en stukje voor stukje zie ik op de achterkant een oude reclame van Zwitsal,
Het lichtje is met een rijkskeurmerk uitgevoerd en dan verwacht je niet dit.
Is hier iemand die daar ervaring mee heeft ???
Blikken bussen ed worden vaak uit voorbedrukte plaat ( van de rol) gemaakt. Als zo'n rol afgekeurd wordt kan een ander bedrijf er nog wel achterlichtjes uit stampen
/Marten
Plaats reactie