Is de wand van het buisje over de hele lengte even dik?m-gineering schreef: ↑10 mar 2021, 11.48Eerst de zitting een beetje dieper boren lijkt me geen heksentour
Dan zou dat inderdaad een optie zijn
Is de wand van het buisje over de hele lengte even dik?m-gineering schreef: ↑10 mar 2021, 11.48Eerst de zitting een beetje dieper boren lijkt me geen heksentour
De buitenbanden die ik gebruik zijn meestal van de maat 47-622 t/m 50-622 en daar passen ze goed in.
Dank voor de tip, dan ga ik de 37-622 ook bestellen.Fotomaan schreef: ↑10 mar 2021, 16.08De buitenbanden die ik gebruik zijn meestal van de maat 47-622 t/m 50-622 en daar passen ze goed in.
Het is in't ieder geval zo dat er op binnenbanden van Continental staat dat ze passen in banden van 48 t/m 62. De fabrikant zelf doet er niet zo moeilijk over.
Binnenbanden van de maat 28 x 1 5/8 x 1 3/8 hebben een ETRTO maat van 37-622 en daar zouden dan deze banden met een kort Hollands- of Dunlopventiel goed in moeten passen.
https://www.giga-bikes.nl/266171-dsi-bi ... -dv-25-mm/
In Amerika heb je veel bedrijven die onderdelen voor klassieke auto's opnieuw maken. Zou daarom leuk zijn als er hier een bedrijf nieuwe binnen en buitenbanden gaat maken die toegespitst zijn op klassieke fietsen. Maar ik ben bang dat de markt daar voor te klein is.Fotomaan schreef: ↑10 mar 2021, 19.59 Ze komen nog wel eens voorbij. Ik heb er vorig jaar nog een paar kunnen kopen bij GigaBikes van het merk Bicycle Gear maar die zijn inmiddels ook uitverkocht.
Alles binnenbanden met een kort ventiel die voorbij komen probeer ik in ere te houden. Dat levert dan binnenbanden op die érg vaak geplakt zijn.
Maar dat is eigenlijk helemaal geen probleem.
Het begint alleen maar vervelend te worden als de banden poreus worden maar ik zie er niet zo veel eigenlijk.
Maar om een beetje met mijn tijd mee te gaan heb ik dus eens een paar binnenbanden met autoventielen gekocht en gemonteerd.
Ik ben zeer te spreken over de binnenbanden van KENDA. Ze zijn wat groter en wat dikker/zwaarder wat meer duurzaamheid suggereert. Of dat ook werkelijk zo is zal de tijd leren.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk om hier over autoventielen te beginnen maar je kunt ze keihard oppompen bij .... de pomp
Deze banden gebruik ik op dit moment.
https://www.giga-bikes.nl/46322-kenda-b ... 5-av-35mm/
https://www.cokertire.com/Fongers1952 schreef: ↑11 mar 2021, 13.16
In Amerika heb je veel bedrijven die onderdelen voor klassieke auto's opnieuw maken. Zou daarom leuk zijn als er hier een bedrijf nieuwe binnen en buitenbanden gaat maken die toegespitst zijn op klassieke fietsen. Maar ik ben bang dat de markt daar voor te klein is.
Zeker als je de prijzen van custom banden meeneemt. Die custom banden beginnen bij een paar honderd dollar per stuk.Fongers1952 schreef: ↑11 mar 2021, 13.16 In Amerika heb je veel bedrijven die onderdelen voor klassieke auto's opnieuw maken. Zou daarom leuk zijn als er hier een bedrijf nieuwe binnen en buitenbanden gaat maken die toegespitst zijn op klassieke fietsen. Maar ik ben bang dat de markt daar voor te klein is.
Ik heb bij wijze van experiment een moer waar het ventiel doorheen past over het ventiel geschoven zodat het ventiel niet zo ver uit de velg steekt.
ik lees net op een forum: Walmart usually has 32mm Presta stemmed tubes for 25-32mm tires for 5 dollars. Used to be branded Bell but now are a Walmart brand name.Fotomaan schreef: ↑27 aug 2022, 19.27Ik heb bij wijze van experiment een moer waar het ventiel doorheen past over het ventiel geschoven zodat het ventiel niet zo ver uit de velg steekt.
Dat bleek prima te werken.