Oude Burco gered van de ijzerboer

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
VelpArnhem
Berichten: 396
Lid geworden op: 12 mei 2015, 20.45

Re: Oude Burco gered van de ijzerboer

Bericht door VelpArnhem »

Floris,

Dank voor je reactie. Zou kunnen die 1970, dacht zelf iets ouder? Maar dan hebben we gelijk iets geks. We weten blijkbaar weinig van het merk Burco?! In de bladen van de Oude Fiets gezocht, eigenlijk niets gevonden, of nog niets? Voorstellen voor de aankleding, mee eens, maar wil eerst meer over het bouwjaar weten.

Wordt vervolgd. Groet, Jan
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Oude Burco gered van de ijzerboer

Bericht door Nick013 »

Leuke redding en groot gelijk! :mrgreen:
Zo heb ik in het verleden ook weleens een oude 1949 Gazelle omafiets en Stokvis omafiets en een hele originele 1950 beige Locomotief sport tour gered van de gemeentesloop :lol: Die fietsen stonden er al maanden en werden echt niet meer opgehaald :roll: En hoe langer ze staan, hoe meer er aan kapot getrapt wordt :o
Tegenwoordig doe ik wat vrijwilligerswerk bij de grootste kringloop hier, waar veel van de gemeentefietsen terecht komt. En daar kan ik dan af en toe ook nog wat leuke reddingen doen. Want inderdaad alles gaat de oud ijzerbak in.
Bijlagen
Locomotief-sport-tour1.jpg
Less is more :mrgreen:
Floris91
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: Oude Burco gered van de ijzerboer

Bericht door Floris91 »

We weten blijkbaar weinig van het merk Burco?! In de bladen van de Oude Fiets gezocht, eigenlijk niets gevonden, of nog niets?
Beste jan, Ik houd me momenteel bezig met de nieuwe website en documentatiebank, straks is er voor een ieder genoeg te vinden over Burco! ;)
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Oude Burco gered van de ijzerboer

Bericht door Bandenplakker »

Allen,

#fietsenredden
Mijn uitgangspunt is dat ie niet op slot moet staan. Ik zoek vervolgens naar een postcode-gravering. Als die aanwezig is, zoek ik contact met het bijbehorende telefoonnummer of -als dat niet te achterhalen is- stuur ik een brief. Mijn boodschap is "hij is er niet best aan toe" en een keus uit drieen:
1 U kunt hem komen ophalen, ik beschouw hem als uw eigendom
2 Ik kan hem opknappen tegen vergoeding van de bijbehorende kosten
3 Ik vraag om ondertekening van een afstandsverklaring.
Als ik geen reactie of afstandverklaring krijg, laat ik hem staan.
Ik kan bijzondere verhalen vertellen over de verschillende reacties, maar dat voert hier een beetje ver. Die kan ik op aanvraag verstrekken ;)

Voorts: Ik ben een tijdje 'fietsendief in loondienst' geweest bij de Fietsersbond: voorlichting aan het publiek geven over hoe je kunt voorkomen dat je fiets wordt gestolen, vooral tijdens studenten-introductiedagen: "Ik heb een slot van wel 20 Euro, dus ik zit goed" [bijlage]

Dirk
hldief heiloo.jpg
hldief heiloo.jpg (21.92 KiB) 823 keer bekeken
Marjon26
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 dec 2021, 16.42

Re: Oude Burco gered van de ijzerboer

Bericht door Marjon26 »

Net als vele anderen ben ik een Burco fan. Jarenlang genoten van mijn Burcootje zoals ik haar noem. Maar het gaat niet meer. Burco zou naar de oud ijzerboer moeten maar ik wil dat niet. Zoek iemand die haar graag zou willen hebben.
Heb er ook foto's van. Oud en doet spijtig genoeg geen dienst meer.
20211201_112501.jpg
Bijlagen
20211201_112448.jpg
Plaats reactie