Even voorstellen.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
sturmeyarchie
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 okt 2020, 10.49

Even voorstellen.

Bericht door sturmeyarchie »

Mijn naam is Alan Clarke, 74 jaar en vanaf 1969 in dienst bij Sturmey-Archer in Nottingham Engeland (mijn geboortestad). In 1978 verhuisde mijn vrouw, 3 kinderen en ik ‘tijdelijk’ naar Nederland. Bij Sturmey-Archer Amsterdam was ik verantwoordelijk voor verkoop en marketing van alle Sturmey-Archer en Brooks producten.

In 2000 vond ik voor Sturmey-Archer noodgedwongen een nieuwe eigenaar in Taiwan. Toen werd ik generaal manager van de Europese tak van het bedrijf tot mijn pensioen in juni 2020 (na 50 jaar dienst).

Naast mijn werk heb ik de site: www.sturmey-archerheritage.com opgericht en Tony Hadland geholpen bij het schrijven van het boek “The Hub of The Universe”. Dat gaat over 100 jaar Sturmey-Archer en is geschreven in opdracht van de Britse Veterans Cycle Club.

Ik heb ook het Sturmey-Archer museum in de showroom van Sturmey-Archer Europe in Mijdrecht samengesteld (ook online te bezoeken met gebruik van Google Street View . Als normale tijden weer terug zijn kan het op afspraak bezocht worden.

Mijn interesse in oude fietsen heeft, zoals wellicht uit bovenstaande is op te maken, vooral te maken met Sturmey-Archer producten.

Voor het clubblad “Het Rijwiel” wil ik mijn bewondering uitspreken. Ik heb daar inmiddels verschillende edities van gezien en dat ziet er zeer professioneel uit.
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 353
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Even voorstellen.

Bericht door velofilie »

Welkom bij de club Alan,

Sturmey Archer heeft natuurlijk 100 jaar de assen van de NL fietsindustrie laten draaien.
Het merk is helaas eind vorige eeuw, met de Britse maak-industrie, afgegleden.
Fijn dat het erfgoed van SA op internet nu via archief te raadplegen is.
Ik zag dat jullie mijn site velofilie.nl ook kennen.

Groet, Wiel
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Even voorstellen.

Bericht door Maarten Waarlé »

Alan,
Mijn complimenten voor de Sturmey- Archer heritage site.
Altijd al bijzonder gevonden dat een merk haar geschiedenis zo uitgebreid tentoon wilde stellen.
Ik zoek en vind er zeer regelmatig mijn informatie. Leuk ook dat er wat andere merken zijn weergegeven.
Armstrong meen ik ergens eens gezien te hebben en natuurlijk het schrijven over de variable gears van rond 1908 dacht ik.
Erg informatief.

Groeten,
Maarten
Wouter
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 nov 2017, 12.46
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Bericht door Wouter »

Beste Alan, in mijn hele jonge jeugd schreef ik S.A. met hulp van mijn vader een brief in het Engels om een tekening van de AB naaf. Die kreeg ik per omgaande waarmee ik een reparatie kon uitvoeren.
Bijna een halve eeuw later, restaureer ik nu een 1923 S.A. Tricoaster KC naaf. Met behulp van de S.A. heritage site.
Hulde aan dit beroemde merk en de rol die je ervoor hebt vervuld. Enorm gewaardeerd. Hgr Wouter
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Even voorstellen.

Bericht door Loopt spaak »

Hallo Alan,

Welkom bij deze mooie club.
Plaats reactie