Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
pddvm1
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 mar 2021, 20.05

Even voorstellen

Bericht door pddvm1 »

Enkele weken geleden ben ik op zoek gegaan naar een degelijke tweedehandsfiets voor mijn vriendin, toen bij een mooie oude Gazelle uitgekomen. Sindsdien ben ik ook maar voor mezelf op zoek gegaan naar een vervanging van een wegroestende studentenfiets. Daarbij op deze site gestuit, en aangestoken geraakt door het hier alom heersende enthousiasme voor degelijk oud spul. Wat een hoop prachtigs werd er indertijd gemaakt!

Inmiddels heb ik via marktplaats een Fongers Toer Elegant uit 1961 gekocht, naar mijn lekenoog in goede staat verkerend voor de leeftijd. Bij het opstappen was ik direct verslingerd aan het gevoel dat er geen boutje loszit, geen speling in de constructie. Wat een verademing om weer eens op een volledig geruisloos lopende fiets te zitten. Dat 'ie zwaar is draagt m.i. juist bij aan een heerlijk onthaast fietsgevoel.

Ik ben ook maar meteen lid geworden van de vereniging. Tot zover is mijn ervaring met fietsonderhoud zeer beperkt; ik zou dus graag wat beter leren sleutelen en onderhouden. Deze fiets zou ik het liefst zelf in goede staat willen (kunnen) houden. Tips daarbij zijn altijd welkom, en ik zal mezelf met specifieke vragen wel elders op het forum melden.

Vriendelijke groet!

Pieter
IMG_0537.jpeg
IMG_0527.jpeg
IMG_0528.jpeg
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Even voorstellen

Bericht door non-fixie »

Welkom Pieter! Mooi ding! Veel plezier ermee.
Plaats reactie