Fiets montage standaard

Plaats reactie
Fongers1952
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Fiets montage standaard

Bericht door Fongers1952 »

Graag advies over welke fiets montage standaard te kopen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een stevige standaard die een zware fiets kan dragen. Probleem is dat als je gaat zoeken op Google er heel veel verschillende zijn, je ze overal bijna kan kopen, van Lidl tot Amazon en van € 40 tot meer dan € 200. Kortom door de bomen het bos niet meer zien.

Kan iemand een goede aanbevelen, voor een zware fiets, die stabiel staat en die nog te koop/te bestellen is? En hoeft natuurlijk ook niet de allerduurste te zijn. Dank
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Gebruikersavatar
StalenRos51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2021, 12.48

Re: Fiets montage standaard

Bericht door StalenRos51 »

Hallo,

Ik zag deze laatst op YouTube een review over de ( feedback sports pro) deze standaard is wel aan de prijs, maar kan op goede werkhoogte. Hij kan hoger dan de gemiddelde standaard, wat handig kan zijn voor de wat langere persoon.
Ook kan de standaard een fiets dragen van Max. 36kg
En heeft een degelijke sluiting die je met een slag op de knop kan losmaken.

Een beetje zoeken op internet kan aardige prijsverschillen opleveren voor aanschaf.
Deze standaard behoort wel tot het hogere segment.

Je kan natuurlijk ook een takelsysteem aan het plafond nemen, dat werkt ook goed en is ook in verschillende prijsklassen te vinden.
Van handmatig tot elektrisch
Mvg, StalenRos51
Fongers1952
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Fiets montage standaard

Bericht door Fongers1952 »

StalenRos51 schreef: 26 apr 2021, 19.53 Hallo,

Ik zag deze laatst op YouTube een review over de ( feedback sports pro) deze standaard is wel aan de prijs, maar kan op goede werkhoogte. Hij kan hoger dan de gemiddelde standaard, wat handig kan zijn voor de wat langere persoon.
Ook kan de standaard een fiets dragen van Max. 36kg
En heeft een degelijke sluiting die je met een slag op de knop kan losmaken.

Een beetje zoeken op internet kan aardige prijsverschillen opleveren voor aanschaf.
Deze standaard behoort wel tot het hogere segment.
Dank. Maar welk merk is het? Dat kon ik er niet uithalen.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Gebruikersavatar
StalenRos51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2021, 12.48

Re: Fiets montage standaard

Bericht door StalenRos51 »

Fongers1952 schreef: 26 apr 2021, 20.00 Dank. Maar welk merk is het? Dat kon ik er niet uithalen.
Het merk staat tussen de haakje Feedback Sports pro als je dit op YouTube in toetst kom je wel reviews tegen.
Ik zag de standaard hier:

Onderstaande link laat zien dat er een E-boek aan kan hangen.

https://youtu.be/OnYRRmqrDb4

Tweede link laat zien hoe hoog de standaard bv kan

https://youtu.be/oI_4ITqbaa8
Mvg, StalenRos51
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Fiets montage standaard

Bericht door m-gineering »

Fongers1952 schreef: 26 apr 2021, 19.18 Graag advies over welke fiets montage standaard te kopen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een stevige standaard die een zware fiets kan dragen. Probleem is dat als je gaat zoeken op Google er heel veel verschillende zijn, je ze overal bijna kan kopen, van Lidl tot Amazon en van € 40 tot meer dan € 200. Kortom door de bomen het bos niet meer zien.

Kan iemand een goede aanbevelen, voor een zware fiets, die stabiel staat en die nog te koop/te bestellen is? En hoeft natuurlijk ook niet de allerduurste te zijn. Dank

Verzin eerst wat je wil, want er zijn diverse soorten.

Je hebt grofweg

-de haken aan plafond, in simpele of luxe uitvoering. Universeel, prima voor verlichtingsproblemen of bandenplakken, niet handig voor voorvork demonteren of kabels door een frame hengelen

-de bok, meer voor racefietsen waar een wiel makkelijk uit wil. Ook niet handig voor voorrem of voorvork, maar verder stabiel en simpel

- de buisklem. Die klem je bvk niet op het frame maar om de zadelpen, wat direct een nadeel is als die niet genoeg uitsteekt. Stabiliteit is nogal afhankelijk van de standaard, een driepoot verplaatst makkelijk, maar valt ook makkelijk om, 4-poot is beter en aan het plafond oid is stabieler en makkelijk met de vloer aanvegen of terugvinden van wat je hebt laten vallen. Eeen buisklem kan meestal 360 graden draaien wat erg handig is.
/Marten
Plaats reactie