Juncker Normaal

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Kanariepiet
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2014, 15.04

Juncker Normaal

Bericht door Kanariepiet »

fiets 1[1].jpg
fiets 1[1].jpg (207.91 KiB) 4770 keer bekeken
Beste Fietsfanaten,

Wij hebben al enige tijd een oude Juncker Normaal (Apeldoorn)in de schuur staan.
Nu is mijn vraag hoe oud deze is en of het de moeite waard is om de fiets te bewaren. De fiets zal in ieder geval een opknapbeurtje nodig hebben, maar geen idee of de fiets nog iets waard is.
Er staat geen framenummer rechts bij het zadel en ik kon zo snel ook geen nummers vinden.

Mogelijk is er op dit forum iemand die meer van deze fiets weet.
[
Bijlagen
fiets 4[1].jpg
fiets 4[1].jpg (209.57 KiB) 4770 keer bekeken
fiets 3[1].jpg
fiets 3[1].jpg (178.84 KiB) 4770 keer bekeken
fiets 2[1].jpg
fiets 2[1].jpg (227.79 KiB) 4770 keer bekeken
reneke
Berichten: 66
Lid geworden op: 5 okt 2012, 20.29
Locatie: ter apel

Re: Juncker Normaal

Bericht door reneke »

Dit is een heerlijk statige herenfiets en zeker de moeite waard om zuinig op te zijn . HOUDEN dus en lekker op rijden met de neus trots in de wind.
Kanariepiet
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2014, 15.04

Re: Juncker Normaal

Bericht door Kanariepiet »

Hoi Reneke en anderen,

Je hebt helemaal gelijk. vandaag begonnen. De acheras zat aardig vast. Vanmiddag met een vriend geprobeerd de as los te maken, maar daar moet morgen een professional naar kijken.

Ik ben wel een Framenummer tegengekomen (bij de achteras). Dat was 552087. (De eerste 5 kan ook een 3 zijn). Iemand enig idee van de leeftijd van het beestje?
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker Normaal

Bericht door maartenB »

De fiets zal van begin jaren 60 zijn (ca 1962-63), ik heb exact dezelfde van 1965 met nummer 115467. Het bouwjaar moet blijken uit de naaf van de achterrem, daar staat een letter op die het jaartal weergeeft. In mijn geval een H voor 1965,
dus kijk daar nog eens,
Maarten

PS: mocht de operatie bij de fietsenmaker te duur zijn, er zijn wellicht leden van vereniging De Oude Fiets die je kunnen helpen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Juncker Normaal

Bericht door Coleine »

Ik heb toevallig drie Junckers uit 1954 (volgens de naven) toevallig beginnen de framenummers van twee van deze fietsen met 54*****. Zou het kunnen dat deze Juncker uit 1955 is?

Mocht je de naaf al bekeken hebben dan hoor ik net zo graag dat ik het bij het verkeerde eind heb. ;)

Groetjes, Colin
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Willemklaassen
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 dec 2018, 18.16

Re: Juncker Normaal

Bericht door Willemklaassen »

Ik heb een Juncker normaal model 4 waarvan het framenummer begint met 55
Ook de naaf geeft het bouwjaar 55 aan.
Jou fiets zou ook wel van 55 kunnen zijn.
Zie ook een foto van mijn Juncker. Is in zeer goede staat.
Plaats reactie