Soms komt de tijd om voortijdig afscheid te nemen van een gedroomd project. Die droom zag er als volgt uit : op een mooie Locomotief Tour de France af en toe eens weg van het lelijke industrieterrein waar ik werk om de stad in te gaan. Maar inmiddels is het een heel gedoe om op dat lelijke industrieterrein sowieso nog af en toe te mogen werken en lijkt deze fiets dus overbodig geworden.
Het is een Tour de France 1957 zwart met 4-SA die ik heb overgenomen van de kleindochter van de oorspronkelijke eigenaar. Een fiets met toen al ruim 50 dienstjaren die bij overname niet al te best en origineel meer was. De fiets is daarom gedemonteerd en voorzien van een nieuwe trapas, de balhoofdlagers waren nog OK. Dit exemplaar had oorspronkelijk een gesloten kettingkast en daar is nu ook een complete van bij + reserve. Inmiddels zijn er ook originele wielen en naven gevonden. , een setje Weimann spatborden en complete remset iheb ik nog wel liggen. Met een Locomotief bel + koplamp en Koets-achterlicht is het bijna compleet ; alleen niet de juiste dynamo maar wel een exemplaar uit dezelfde periode. Crankstel en pedalen ontbreken nog. Fiets mag worden geruild tegen Locomotief-folders uit de periode 1953 - 1968 of ander leuk Locomotief materiaal. Of leuke dingen van JOCO.
Gedemonteerde Locomotief Tour de France te ruil
Gedemonteerde Locomotief Tour de France te ruil
Laatst gewijzigd door camshaft op 31 mei 2021, 08.02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gedemonteerde Locomotief Tour de France te ruil
Goed gekozen achtergrond voor deze Locomotief.
Re: Gedemonteerde Locomotief Tour de France te ruil
Een tegelwand uit 1961 was een beschikbare plek uit de zon gisteren. Vandaar...