Kaptein verzamelaar

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Kaptein Lolle
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2019, 22.56

Kaptein verzamelaar

Bericht door Kaptein Lolle »

Hallo Allemaal. Ik ben Lolle uit Friesland en houd mij meer bezig met Kaptein bromfietsen dan oude fietsen. Maar inmiddels heb ik toch een aantal oude fietsen in de collectie. 1 dames fiets uit de 50er jaren met naafversnelling.
een Kaptein vouwfiets uit het begin van de jaren 60. Een herenfiets uit eind jaren 60/begin 70 uit de tijd van Unikap.
daarnaast nog een motobecane meisjes fiets jaren 50/60.
Bijlagen
IMG_8880.JPG
IMG_1022.JPG
BeundeHaastweewieler

Re: Kaptein verzamelaar

Bericht door BeundeHaastweewieler »

Ik ben aan het uitdunnen,. heb je intresse om mijn Kaptein Atlanta vouwfiets over te nemen?
ik heb hem bijna af;
Bijlagen
P1130776.JPG
P1130777.JPG
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Kaptein verzamelaar

Bericht door Bandenplakker »

Dag Lolle,

Die damesfiets vind ik heel bijzonder; 'ze' lijkt op een Locomotief Super de Luxe, maar dan met EEn framebuis minder.
Wil je daar nog wat detailfoto's van plaatsen alsjeblieft?

Dirk
Kaptein Lolle
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2019, 22.56

Re: Kaptein verzamelaar

Bericht door Kaptein Lolle »

Bandenplakker schreef: 2 jun 2021, 10.02 Dag Lolle,

Die damesfiets vind ik heel bijzonder; 'ze' lijkt op een Locomotief Super de Luxe, maar dan met EEn framebuis minder.
Wil je daar nog wat detailfoto's van plaatsen alsjeblieft?

Dirk
Hallo Dirk
Ik zal nog wat foto's plaatsen, wat vooral ook bijzonder is zijn de lugs met een K er in. verder heeft het frame veel overeenkomsten met de Unilitair bromfiets van Kaptein en Motobecane.
IMG_0497.JPG
IMG_0511.JPG
IMG_0934.JPG
IMG_0966.JPG
IMG_1301.JPG
IMG_8664.JPG
Kaptein Lolle
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2019, 22.56

Re: Kaptein verzamelaar

Bericht door Kaptein Lolle »

Zijn er in deze groep meer mensen met Kaptein fietsen? Is het een onder geschoven kindje? volgens mij zijn de oudjes uit de jaren 50 redelijk zeldzaam. ze worden bijna nooit op marktplaats aangeboden.tegenwoordig worden ze in China gemaakt maar dit heeft niets met Kaptein van destijds te maken.
Groet, Lolle
Plaats reactie