Torpedo naaf met derailleur en pignon

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Torpedo naaf met derailleur en pignon

Bericht door Beau-Velo »

Staat er trouwens nog een framenummer op deze Rixe-fiets? Op de zadellug of onder de trapas? Rixe had ik Duitsland geen erg goede reputatie - meer iets voor de arbeider met een klein budget.

Vooral niets aan de fiets ombouwen, zou ik zeggen. Het is - zeker in Nederland - een zeldzaamheid en interessant om te zien, terwijl je bij dit systeem op een Belgische fiets alleen zou zeggen: raar, welke hobbyist is hier bezig geweest.

Dit was dan een kleine arbeider met een klein budget gezien de maat Het fietsje is best netjes uit de strijd gekomen gezien zijn leeftijd. Leuke details alhoewel ik het een beetje een kermis ding vind. Maar deze fiets in originele staat bewaren omdat dit zo geleverd is heb ik de ruimte niet voor. En op fietsen is deze simpelweg te klein. Een fiets moet gebruikt worden vind ik.

Moet je zo’n wel of niet afbreken voor onderdelen? Voor mij zijn de onderdelen meer waard als de fiets.
Bijlagen
73C20F8E-7E61-418A-8909-629528F96787.jpeg
CBBD1096-C6B5-450D-9E92-2CEEB1E5A1AA.jpeg
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Torpedo naaf met derailleur en pignon

Bericht door Beau-Velo »

Groene Leeuw had vroeger iets met het naar mij genoemde bier te maken.

:lol: , Wiel
BIJLAGEN
index.1.jpg

Wiel. Precies die koerstrui gaf mij inspiratie om iets moois te maken van het Groene Leeuw frame inclusief de Wiels reclame.
Dit kan nog wel even duren maar wordt vervolgd.

Groeten Martijn
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Torpedo naaf met derailleur en pignon

Bericht door fietser »

Maar deze fiets in originele staat bewaren omdat dit zo geleverd is heb ik de ruimte niet voor. En op fietsen is deze simpelweg te klein. Een fiets moet gebruikt worden vind ik.
Jammer maar ergens ook weer begrijpelijk. In ieder geval bedankt voor de foto's. Zo is de fiets toch nog in zekere zin voor het nageslacht vastgelegd.

Groeten,
fietser
Plaats reactie