Hallo!

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
jwfabrie
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 aug 2021, 13.01

Hallo!

Bericht door jwfabrie »

Hallo allemaal,
Aangenaam, Ik ben Willem en het oude fietsenvirus heeft mij ook te pakken :D Eigenlijk liefhebber van alles met twee wielen wat (redelijk) oud is, zo heb ik ook nog een Honda Dax uit 1973 en een BMW R80 waar ik veel te weinig op rijd; ik pak toch liever de fiets 8-)

Ooit ben ik begonnen met een Simplex uit '49 die ik als incompleet frame ergens bij het opruimen van een garagebox mocht meenemen: dit is jaren lang mijn studentenfiets geweest. Recent heb ik hier toch afstand van genomen daar mijn liefde zich meer op Fongers is gaan richten.

Momenteel heb ik er drie, allemaal na-oorlogs. Een herenfiets uit 1963, een damesmodel uit 1959 en het meest recente project: een Fongers Grand Sport heren uit 1960. Eigenlijk is deze zo incompleet dat het enkel een frame is met origineel voorwiel, bagagedrager en wat klein los spul. Dit wordt dus een leuk en langdurig project!

Zie bijgevoegde foto voor de huidige stand van zaken.

Ik lees al enige tijd mee op het forum en heb veel met veel plezier en bewondering de restauratieprocessen van sommige (vooroorlogse) prachtprojecten gevolgd.

Op dit moment ben ik ivm het "Grandsport project" vooral op zoek naar tips, kennis, ervaring en onderdelen op het gebied van deze fiets, dus elke vorm van hulp is welkom!
Bijlagen
1204FB21-3D9B-44C9-8041-0C279CC9D5A9.jpeg
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Hallo!

Bericht door Bandenplakker »

Dag Willem,

Welkom op het forum en succes met je project. Het begin ziet er al goed uit ;-)

Dirk
Plaats reactie