Cycle Star

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Cycle Star

Bericht door peterbakker »

Hallo .
Op mijn zoektocht naar Fietsen met hulpmotor ben ik op deze M19 gestuit.
Is van Berini , het motortje dat er bij hoort. Er werd veel Simplex gebruikt maar ik denk niet dat dit een Simplex is . Als enigste zit er op de zadelbuis nog een restant van een transfer . Komt mij niet bekend voor , het lijkt op een kroon . De achteras is een Beckson 187231 , jaren 50 , dus dat klopt wel.
het frame nr is slecht te lezen , volgens mij , A 16805.
Het stuur is wellicht ook een indicatie ? In verband met het aanbrengen van de juiste biezen en transfers ben ik op zoek naar meer info over deze fiets . Bij voorbaat dank ,Peter
Bijlagen
cm 6.jpg
cm 5.jpg
cm 4.jpg
cm 3.jpg
cm 2.jpg
cm 1.jpg
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Cycle Star

Bericht door peterbakker »

Er is geopperd dat het wellicht een Phoenix is ? ( lijkt mij eerlijk gezegd toch niet ?) . Of misschien een Engelse fiets.
De modellen die Berini gebruikte voor de m19 hulpmotor waren anders , met geveerde voorvork , voorzover bij mij bekend iig.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Cycle Star

Bericht door maartenB »

sorry Peter, ik heb geen idee. Met dat bevestigingspunt kort voor de trapas lijkt het wel speciaal gebouwd voor een hulpmotor? Zijn die twee uitsteeksels op de staande achtervorken voor een benzinetank oid?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Cycle Star

Bericht door peterbakker »

Ik denk dat dat is geweest om op te stappen . Het zijn ahw lange moeren . De motor zat btw op het achterwiel onder de trapas . De velgen zijn ook roestig maar wel met groene oxidatie. Vernikkeld? Misschien is er een oudere fiets voor gebruikt met een nieuwere achteras ?
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Cycle Star

Bericht door peterbakker »

Ik heb gevonden wat het is . Het is dus wel een Cycle Star. Gemaakt door of voor Berini. 1952
Is dus een hulpmotor rijwiel en hoort hier eigenlijk niet thuis !
Bedankt voor het meedenken !!
Jee Dee
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2021, 15.56

Re: Cycle Star

Bericht door Jee Dee »

Hallo, mijn naam is Jan. Ik zag dit berichtje staan. Ben u nog in het bezit van dit frame ?. Het is inderdaad een M19. En ik ben onlangs in het bezit van een hulpmotorblokje gekomen.
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Cycle Star

Bericht door peterbakker »

Hoi Jan . Ik heb deze denk ik niet meer.. Ik heb er nu ook 1 kompleet en met kenteken . Die gaat nog niet weg. Groetjes Peter!
Jee Dee
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2021, 15.56

Re: Cycle Star

Bericht door Jee Dee »

Jammer maar helaas, bedankt voor je bericht.
Plaats reactie