Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Bericht door non-fixie »

m-gineering schreef: 21 jan 2021, 09.18 [Er zijn vast meer Tours niet gewonnen door niet of niet goed te remmen dan het aantal keren keren dat de wedstrijd verreden is;)
De Tour is nu door 100 deelnemers een keer gewonnen, en door 15.384 deelnemers verloren, dus dat zou best eens kunnen.

Overigens vermoed ik dat de meest voorkomende reden "niet hard genoeg trappen" is.
m-gineering
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Bericht door m-gineering »

non-fixie schreef: 22 jan 2021, 10.28
m-gineering schreef: 21 jan 2021, 09.18 [Er zijn vast meer Tours niet gewonnen door niet of niet goed te remmen dan het aantal keren keren dat de wedstrijd verreden is;)
De Tour is nu door 100 deelnemers een keer gewonnen, en door 15.384 deelnemers verloren, dus dat zou best eens kunnen.

Overigens vermoed ik dat de meest voorkomende reden "niet hard genoeg trappen" is.
Wielrennen is een tactisch spelletje, op het goede moment hard trappen is een must, op een ander monent vooral niet hard trappen in minstens even belangrijk.
Ooit met de ploeg de ronde van Roemenie gewonnen door in de laatste etappe mid koers met het hele peloton een half uur op het asfalt te gaan zitten ;)
/Marten
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Bericht door non-fixie »

m-gineering schreef: 22 jan 2021, 12.27 Ooit met de ploeg de ronde van Roemenie gewonnen door in de laatste etappe mid koers met het hele peloton een half uur op het asfalt te gaan zitten ;)
Inventief! Eerlijk is eerlijk, daar zou ik niet opgekomen zijn.

Zo leer ik toch iedere dag weer wat. :)
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 634
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Bericht door marco verbaant »

yubaba schreef: 21 jan 2021, 13.00 Idd vreemd dat ze er zo weinig gebruikt worden. Ze piepen ook altijd zo fijn.
Dat hoeft niet, als je ze goed afstelt. En eventueel de remhoeven voorzichtig met een Bahco even zo "bewerkt" dat de remblokken aan de voorzijde de velg net even eerder aangrijpen...
Waterfietser
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2021, 12.09

Re: Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Bericht door Waterfietser »

non-fixie schreef: 19 jan 2021, 22.33 Verdwenen? Ja, dan kan kloppen. Volgens sommigen heb ik ze bijna allemaal. :lol:
spaar je door tot je ze allemáál hebt? of is het bedoeld als handel?
ik kan me van mijn vader's sportfietsje herinneren dat dat voor velgremmen (waar ik tot dan toe geen hoge pet van op had, vooral in de regen) best goed remde. ik heb geen klachten over mijn ursuss, maar àls ik mijn onbekende fietsie een puur technische upgrade zou willen geven, zou dit er één zijn.
Bandenplakker
Berichten: 510
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Bericht door Bandenplakker »

Op het gevaar af dat we verder van het oorspronkleijke topic afdrijven:

Er zijn wel degelijk remblokken die beter werken dan de huistuinenkeukenexemplaren bij regen:
ik noem
* 'Rain Cheaters' (met een stukje le(d)er erin),
* Shimano Chevron,
* KoolStop en
* Aztecs.

Dirk
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Centerpull-remmen bijna verdwenen; waarom?

Bericht door non-fixie »

Waterfietser schreef: 17 sep 2021, 10.50
non-fixie schreef: 19 jan 2021, 22.33 Verdwenen? Ja, dan kan kloppen. Volgens sommigen heb ik ze bijna allemaal. :lol:
spaar je door tot je ze allemáál hebt? of is het bedoeld als handel?
(...)
Werkvoorraad. ;)
Plaats reactie