Reynolds racefiets jaren 70

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Reynolds racefiets jaren 70

Bericht door Cyclissimo »

Ik kwam dit jaren 70 racefietsframe tegen. Mooi gemaakt, licht en volgens de sticker van Reynoldsbuis. 27.2 mm zadelpen. Campagnolo patten zonder spatbordoogjes. Vork en frame gemerkt met een 6 of een 9.

Ik zou vermoeden Belgisch, maar dat is een gok. Meest opvallende kenmerk is een kruisje in de lugs.

Wie kan er meer over zeggen? Alvast bedankt :)
Bijlagen
DSC03086.JPG
DSC03085.JPG
DSC03084.JPG
DSC03083.JPG
DSC03080.JPG
DSC03079.JPG
DSC03078.JPG
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 634
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Reynolds racefiets jaren 70

Bericht door marco verbaant »

Dit is een Italiaanse Viner. Er zijn er met dit kruisje in de lugs, maar ook met een ster. Die zuurtjes-groene kleur zag in de 70-er jaren heel vaak terug bij dit merk.... Leuk frame... :D
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Reynolds racefiets jaren 70

Bericht door Cyclissimo »

marco verbaant schreef: 18 sep 2021, 21.28 Dit is een Italiaanse Viner. Er zijn er met dit kruisje in de lugs, maar ook met een ster. Die zuurtjes-groene kleur zag in de 70-er jaren heel vaak terug bij dit merk.... Leuk frame... :D
Dank je! Wat leuk.
Ik dacht in eerste instantie aan een Italiaan, maar de draad is BSC en het is Reynoldsbuis. Nooit eerder tegengekomen op een Italiaans frame. Vandaar de suggestie dat het een Belg zou zijn ;)

Mocht iemand interesse hebben. Hij is te ruil of te koop. Heb even iets teveel projecten liggen... Framehoogte is 60cm CT
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Reynolds racefiets jaren 70

Bericht door non-fixie »

Ik heb sterk de indruk dat Viner deze frames specifiek maakte voor derden, in ieder geval voor een deel.

Ik kom ze regelmatig tegen met allerlei andere merkstickers. Iets te vaak om toeval te zijn. Van die Bontekoe die ik in de Bikeforums-topic liet zien weet ik zeker dat die frames door Bontekoe zijn gekocht en van hun eigen stickers voorzien.

Ik heb er vorig jaar nog een gekocht die nota bene als Benotto was gemerkt:

Afbeelding
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 634
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Reynolds racefiets jaren 70

Bericht door marco verbaant »

Ik heb ook sterk de indruk dat die met een ster in de lugs de betere waren, maar desalniettemin vond ik dit toch ook wel een leuke. Mogelijk inderdaad een exportartikel geweest. Overigens de Benotto imitatie is anders best aardig gelukt... :D
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Reynolds racefiets jaren 70

Bericht door Cyclissimo »

Ik had ook al het idee dat deze iets minder is dan de Professional met sterretjes in de lugs. Maar al met al toch wel een heel mooi frame.
Ik vond dit stukje over deze kwestie:
https://vineristi.wordpress.com/2011/09 ... d-crosses/

De mijne is wel gewoon als Viner verkocht. Nu ik weet wat er hoort te staan kun je de omtrek van de stickers nog 'teruglezen' in de verkleuringen van de lak. Een 'Special Corsa' dan dus waarschijnlijk...
Plaats reactie