Zadel Fairly First en een beeldmerk

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
pfcvos
Berichten: 399
Lid geworden op: 2 okt 2012, 21.48

Zadel Fairly First en een beeldmerk

Bericht door pfcvos »

Ik heb nog een heel mooi leren zadel. In het leer staat Fairly First 4,6 en het beeldmerk van de maker.
Ik zie een P en een M en misschien een C
Twee vragen:
- Herkent iemand de fabrikant?
- Het leren dek is echter wel wat doorgezakt. De spanschroef is nog nooit gebruikt en ik kan dus nog makkelijk indraaien.
Het leer is inmiddels erg hard geworden.
Kan ik hier weer wat leven in krijgen en daarna pas spannen? Wat leervet zal onvoldoende helpen lijkt me.
Een paar dagen de onderkant in water misschien of is dit juist uit den boze?
Piet
Bijlagen
IMG_1681.jpg
IMG_1680.jpg
IMG_1678.jpg
IMG_1677.jpg
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Zadel Fairly First en een beeldmerk

Bericht door m-gineering »

pfcvos schreef: 29 sep 2021, 11.10 Ik heb nog een heel mooi leren zadel. In het leer staat Fairly First 4,6 en het beeldmerk van de maker.
Ik zie een P en een M en misschien een C
Twee vragen:
- Herkent iemand de fabrikant?
Kan er helemaal naast zitten, maar met zo'n naam denk ik allereerst aan een Aziatische fabrikant en hoeft het zadel ook nog niet zo oud te zijn ;)
/Marten
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Zadel Fairly First en een beeldmerk

Bericht door rowejon »

Hi,
Als de leer erg vervormd is kan je het in warme water weken tot het zacht wordt een daarna in de goede vorm laten drogen. Deze zadel besef ik niet als erg vervormd. Ik zal het aan de binnenkant met leervet behandelen & daarna licht opspannen. Leervet op de bovenkant geeft af aan je broek.
Gr
Jon
Plaats reactie