Durabo LS Unisex-kruisframe

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Durabo LS Unisex-kruisframe

Bericht door fietser »

Sorry, is zeker niet persoonlijk bedoeld. Maar op een forum (als dit) of op Facebook draagt iedereen van alles aan bij en dat is niet altijd kloppende informatie. Voor de lezer nu en in de toekomst is het niet te doen om feiten van vergissingen te onderscheiden en de mens is geneigd om dan maar alles als een feit op te vatten. Dus kan het soms helpen om een bericht van iemand te verbeteren.

Groeten,
fietser
Durabo88
Berichten: 2541
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Durabo LS Unisex-kruisframe

Bericht door Durabo88 »

In de merkenindex op de documentatiebank kun je bij Durabo twee folders uit de jaren 30 raadplegen. Mij valt bij de fietsen uit één van de folders op dat de bagagedrager aan de bovenkant erg dicht op het bovenste mannetje/spatbord gemonteerd zit. Dat zou kunnen kloppen met het 'buisje' dat bij jouw fiets boven het mannetje zit gesoldeerd.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Durabo LS Unisex-kruisframe

Bericht door Coleine »

Durabo88 schreef: 24 sep 2021, 18.58 Mijn Durabo folder uit 1938 heb ik nu even niet bij de hand, maar zal zsm eens kijken.
De ophanging voor de bagagedrager achter komt me even niet bekend voor. Zal tzt eens bij mijn bagagedragers kijken hoe de aansluiting er daar uitziet.
De voorvork in dit frame lijkt mij een latere vervangingsvork.
Als je dat zou willen doen, graag! Ik begrijp dat een klassiek damesmodel of diamantframe van dit merk uit die tijd al uiterst zeldzaam zijn... Weinig aanknopingspunten dus. Ik ben reuze benieuwd wat je nog qua info weet te vinden in de folder.
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Durabo LS Unisex-kruisframe

Bericht door Coleine »

Durabo88 schreef: 27 sep 2021, 20.17 In de merkenindex op de documentatiebank kun je bij Durabo twee folders uit de jaren 30 raadplegen. Mij valt bij de fietsen uit één van de folders op dat de bagagedrager aan de bovenkant erg dicht op het bovenste mannetje/spatbord gemonteerd zit. Dat zou kunnen kloppen met het 'buisje' dat bij jouw fiets boven het mannetje zit gesoldeerd.
Oh ik had deze reactie niet gezien, sorry. ja ik ben even gaan kijken en ik denk dat ik het wel met je eens ben wat die bevestiging betreft. Heb jij enig idee hoe een Durabo-voorvork er uit heeft gezien in die tijd?
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Durabo88
Berichten: 2541
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Durabo LS Unisex-kruisframe

Bericht door Durabo88 »

Ik had ooit deze omafiets van Durabo uit de jaren 30. Hopelijk is de vork op deze foto voldoende zichtbaar.
Bijlagen
S5000548.JPG
Sportief fietsend!
Plaats reactie