Phoenix transportfiets 1956

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Phoenix transportfiets 1956

Bericht door Fotomaan »

Geweldig leuke fiets is het geworden.
Mooie transfers ook.
Hoe heb je die aangebracht? Het is mij nog nooit gelukt om die dingen zonder schade aan te brengen dus ik ben niet alleen nog steeds op zoek naar de juiste manier maar ook naar de juiste materialen. :?
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Phoenix transportfiets 1956

Bericht door de rode »

erg mooi patin; warm van kleur :)
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Phoenix transportfiets 1956

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Fijn dat het zoiets eenvoudigs was :) Maar foei betreffende degene die de naaf had "gereviseerd". Een naaf met gebroken remmantel is niet gereviseerd te noemen, en potentieel gevaarlijk.
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Phoenix transportfiets 1956

Bericht door Empo's bijgebouw »

die is erg mooi geworden met behoud van de patina schterend
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Phoenix transportfiets 1956

Bericht door deraptor »

En nu mooie ritten er mee maken, inderdaad :D
Fotomaan schreef: 15 okt 2021, 20.50 Mooie transfers ook.
Hoe heb je die aangebracht?
De transfers komen van Pelders, dus dan hebben ze al een plakkende kant. Ik plak ze altijd droog. Frame ontvetten met spiritus, papieren achtervel een halve cm loshalen en dan de transfer op het frame drukken. Dan druk ik eerst het midden van de transfer vast op het frame met de ene hand terwijl ik het achtervel mee los trek met de andere hand. Dan vanuit het midden de zijkanten strak op het frame drukken met een bankpasje. Klinkt haast te simpel, maar gaat totnogtoe goed :lol:
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Phoenix transportfiets 1956

Bericht door deraptor »

Jeroen Zuiderwijk schreef: 16 okt 2021, 16.51 Fijn dat het zoiets eenvoudigs was :) Maar foei betreffende degene die de naaf had "gereviseerd". Een naaf met gebroken remmantel is niet gereviseerd te noemen, en potentieel gevaarlijk.
Ja, ik bekeek nog even de mailwisseling maar diegene beloofde een door hemzelf gereviseerd wiel. Daar ga ik nog even een berichtje heen sturen..
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Plaats reactie