Bouwjaar Eysink fietsen

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
bikeman

Bouwjaar Eysink fietsen

Bericht door bikeman »

Hallo ,

Sinds kort ben ik in het bezit van 2 Eysink fietsen ;
1 damesfiets met terugtraprem en 1 herenfiets met trommelremmen . Beide fietsen zijn in mooie originele staat en hoeven niet opnieuw verchroomd en/ of gelakt te worden .
Probleem is alleen het bouwjaar van deze fietsen , dit is niet bekend . Volgens de verkoper zou het 1947 moeten zijn .
Dit jaar staat ook in de remnaaf van de damesfiets . De voornaaf van de herenfiets is ooit eens vervangen door een exemplaar uit 1979 en het nummer in de achternaaf is niet goed ingeslagen , dus onleesbaar . De achternaaf is echter wel het juiste model voor 1947 . Omdat de voornaaf van de herenfiets ooit vervangen is , zijn de andere naven in principe voor mij niet meer betrouwbaar voor het bepalen van het bouwjaar van deze fietsen .

Mijn vraag is nu : is er iemand binnen De Oude Fiets die mij
kan helpen deze fietsen exact te dateren aan de hand van het framenummer ?

Groeten , Bert Pol .
Eysfan

Re: Bouwjaar Eysink fietsen

Bericht door Eysfan »

Hallo Bert,

Leuk om te horen dat ook een paar Eysinks in je verzamelling hebt. Gaat het soms om de twee fietsen die Wout van Galen laatst aanbood? Als dat zo is kan ik je meer vertellen.

Die herenfiets is volgens het framenummer van 1947.

De damesfiets heeft een nummer met de letter L er voor. Die nummers zijn alleen in 1948 en 1949 gebruikt. Zelf heb ik een Eysink 'familierijwiel' met zo'n L-nummer van 1949. De damesfiets zit qua framenummer halverwege die herenfiets en mijn familiefiets, dus kun je aannemen dat die van 1948 is.

Groeten,
Sjoerd
bikeman

Bericht door bikeman »

Hallo Sjoerd ,

Bedankt voor je antwoord . Het betreft inderdaad de fietsen van Wout van Galen . Fijn dat ze nu goed gedateerd zijn .
Nu alleen nog tijd om ze op te knappen .........

Groeten , Bert .
Nick013

Bericht door Nick013 »

Hallo Bert,

ben jij de Bert die onlangs een stuurtje bij me kocht? :D

groetjes, Nick
Less is more :mrgreen:
bikeman

Bericht door bikeman »

Ik heb al tijden geen sturen gekocht , dus zeer waarschijnlijk zoek je een naamgenoot .

Bert Pol .
Nick013

Bericht door Nick013 »

Ok grappig!

Onlangs kocht er een naamgenoot van je met een Eysinkfiets uit 1947 een stuur bij me ;) Maar nu je het zegt, deze had een herenfiets met terugtraprem :P
bikeman schreef:Ik heb al tijden geen sturen gekocht , dus zeer waarschijnlijk zoek je een naamgenoot .

Bert Pol .
JAN1888

Bericht door JAN1888 »

Nou Nick! Naamgenoot dat nou ook weer niet, maar ik was denk ik degene die vorige week een oud stuur van je overnam voor mijn Eysink fiets. Ik vermoedde al dat je ook lid of forumlid was vanwege je bovenmatige belangstelling.

Ook heeft(eysfan)Sjoerd mijn Eysink bekeken en vakkundig gedateerd.

Zo zie je maar weer, in het wereldje van oude fietsfans kom je elkaar snel tegen.

Groeten,
Jan
Nick013

Bericht door Nick013 »

Hhaha, je hebt geen 1 x je naam genoemd? Dus heb ik de 'B' mss voor Bert aangezien :lol:
Ja altijd leuk, dat je mensen hier en daar tegenkomt! 8-)

nikita schreef:Nou Nick! Naamgenoot dat nou ook weer niet, maar ik was denk ik degene die vorige week een oud stuur van je overnam voor mijn Eysink fiets. Ik vermoedde al dat je ook lid of forumlid was vanwege je bovenmatige belangstelling.

Ook heeft(eysfan)Sjoerd mijn Eysink bekeken en vakkundig gedateerd.

Zo zie je maar weer, in het wereldje van oude fietsfans kom je elkaar snel tegen.

Groeten,
Jan
Plaats reactie