BSA bracket

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Monza Parilla
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 nov 2021, 13.40

BSA bracket

Bericht door Monza Parilla »

Hallo
Heb een vraag over de bracket van mijn Locomotief.
Na demontage van de trapas blijk dat de cups zover zijn ingelopen dat ze niet meer te herstellen zijn.
Het is volgens mij een cassette met de buiten diameter van 35 mm merk BSA ?
Wie kan mij helpen aan een paar losse cups die nog goed te gebruiken zijn trapas zelf is nl nog wel te gebruiken.
Ook zoek ik een bout voor het vastzetten ( Klemmen van de cups in bracket.
Of heeft iemand een andere oplossing voor mij
Bijlagen
DSCF1631.JPG
DSCF1636.JPG
m-gineering
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: BSA bracket

Bericht door m-gineering »

Monza Parilla schreef: 7 nov 2021, 19.27 Hallo
Heb een vraag over de bracket van mijn Locomotief.
Na demontage van de trapas blijk dat de cups zover zijn ingelopen dat ze niet meer te herstellen zijn.
Het is volgens mij een cassette met de buiten diameter van 35 mm merk BSA ?
Wie kan mij helpen aan een paar losse cups die nog goed te gebruiken zijn trapas zelf is nl nog wel te gebruiken.
Ook zoek ik een bout voor het vastzetten ( Klemmen van de cups in bracket.
Of heeft iemand een andere oplossing voor mij
Bij trapassen is het gebruikelijk te praten over een cartridge of een patroonlager, cassette is meer gereserveerd voor een samenstelling van achtertandwielen zonder vrijloop.

Maar wat je laat zien is aardig, want naar de foto's te beoordelen heb je een patroonlager voor de vervangingsmarkt dat ontworpen is om te worden gemonteerd met de originele cups voor het cup en conuslager. Die cups waren dus al versleten, reden om dit lager te monteren.

Je hebt trapascups van 35mm doorsnede, maar ik ga er vanuit dat je mazzel hebt met cups van 34.9mm nominaal, aka 1.375" Dus BSC in plaats van een obscure Franse maat en rechts linkse schroefdraad.
Als je zegt dat het patroonlager nog goed is, kun je de cups dus nog steeds gebruiken, want de lageroppervlakken spelen dus geen rol meer
/Marten
Monza Parilla
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 nov 2021, 13.40

Re: BSA bracket

Bericht door Monza Parilla »

Hallo Marten
Het zit zo Uit de bracket komt een buis met aan beide zijden schroefdraad waarop de conussen worden gedraaid en deze conussen bevatten ook de losse kogels en worden afgesteld door dat de conussen verder op deze buis te schroeven. stuur nog even een foto erbij.
voorlopig eerst bedankt voor het vlotte antwoord
Bijlagen
DSCF1637.JPG
Plaats reactie